Stránka 1 z 3
Klika a jiné snížení ztrát v motoru
Napsal: 15.02.2012, 10:45
od Fizzbiker
what the hell is this?
v popisu k tomu je jen "fully worked"
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 14:58
od A.C.A.B.
Leštěná klika? To se moc nevidí
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 17:48
od Fizzbiker
jo to jo me spis slo o to jak to delal a jestli to ma nejake vyhody nevyhody na co dát pozor atd... a jestli to má smysl...
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 19:14
od mara_m
co jsem kdysi cetl tak se lesti do zrcadloveho lesku neusazuje se karbon a ma to ucinky aj na rotaci -Vzduch olej nepocitam ze se lesti kalikem ale sklenene ci keramicke kulicky udelas si kryt pres brousene casti (klemy ) a pak se to prepiskuje sklem nebo keramikou (satenovani ) od cca leta tuto metodu budu mit take
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 20:08
od adner
leštění zvýší únavovou pevnost materiálu na lom, což v případě kliky moc smysl nemá, protože to stejně praskne v tom žlábku vedle lágru (ten se dá ale taky vyleštit)....tady se jedná především o ty sražené a ohlazené hrany pro snížení aerodynamického odporu/hydraulických ztrát....to může v závislosti na otáčkách, tvaru kliky a prostoru kolem uspořit až 5% výkonu, zvláště u V motorů...
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 20:42
od Fizzbiker
takze na CA nesmysl (respektive nevyuzitelne) na VG uz to nejaky smysl má...
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 22:17
od Kentoya
v podstatě má nepatrný smysl jen ohrabat velké výběžky, ale spíše zbytečné
Re: Klika....
Napsal: 15.02.2012, 22:41
od mara_m
fizz rad lesti
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 01:19
od adner
no ono to smysl má, viz suchá skříň v race motorech, ale je to pracné....to je jako když frajer řekne: "mně to auto na těch širokejch sedmnáctkách jede míň, než na origo patnáctkách"...to by jeden nevěřil, že to je nezanedbatelnou měrou z důvodu většího aerodynamického odporu
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 02:49
od Kentoya
tak jinak je to hodně peněz za málo muziky
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 17:31
od mara_m
25kg kulicek na lesteni stoji 7500kc takze az dostavim box na tryskani tak uvidime kam se dostanu pocitam tak na 2000kc za kliku
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 18:11
od Kentoya
nejdřív musíš ohrabat výstupky a potom ještě vyvážit
a jsi na minimálně 15 000
a upřímně tady je hodně 35 za motor bez výbrusu a i ti co do motoru vrazí hodně tak dalších 15 je opět darda, řekněme, pokud si nebudu dělat super závodní motor, tak zde vyhazovat peníze nebudu
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 18:30
od Fizzbiker
to urcite...
tohle navic neni z bezneho dailycaru...
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 18:59
od blázen
asi bych to za ty prachy nedělal.. když sem koukal na fotky motoru od mobnese ,tak ji taky neleštil a jezdí se 705 whp na CA18DET
a klika drží jak ďas
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 20:23
od adner
tady za to chtějí nesmysl kreténi, seru na ně...už pracuju na vlastní vyvažovačce...
u turba pochopitelně řešíme koně+ jinými snadno dostupnými způsoby ale u N/A je to jedna z málo cest...
pro posouzení: u motoru V8 LS7 suchá skříň přidala téměř 30 ps... 10 ps je možno získat el. vodní pumpou...