Stránka 1 z 1
Predmazanie motoru
Napsal: 22.02.2012, 15:00
od PUURO
Caute chcem sa spytat ako sa da spravit predmazanie motoru no viem ,ze tam treba nejake elektricke cerpadlo na olej ale kolko ma tlacit barov som cital ,ze tlak oleja je na volnobehu okolo 1,5-2 barov a pri strednych otackach cca 4-6 barov(ale tak podla mna by stacilo aj keby tlaci len 1bar to by malo pretlacit ten olej moj nazor) a co sa ma s cim poprepajat , bude treba pridat aj nejake ventily ? Hladal som to na internete asi tyzden ale nic som sa o tom nedozvedel.Dakujem za kazde info
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 22.02.2012, 17:01
od blázen
ano el čerpadlo,můžu dát schéma zapojení,jak to máme na motorech na lokomotivách,kde se motor před startem 1minutu promazává ,nebo u některých závisí délka předmazání na teplotě oleje v motoru. K provoznímu tlaku cca 5bar na volnoběhu máme předmazávací tlak tuším okolo 3bar..takže na našem motoru by měl 1bar stačit.
V případě zájmu schéma vložím zde.
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 22.02.2012, 19:02
od PUURO
No jasne ta schema urcite pomoze lebo mam nejaku predstavu ako to bude zapojene ale si myslim,ze tam bude treba aj nejake jednosmerne prietokove ventili aby netlacil ten olej do toho cerpadla (mozno vobec nemam pravdu ).To cerpadlo je pri nom dolezity len tlak alebo aj prietok?Si spomenul,ze u niektorych motoroch dlzka predmazania zavisi od teploty motora no to znamena ,ze aj viac ako minuta alebo sa to pouziva len pri velkych motoroch ake mate v lokomotivach.?.?.
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 23.02.2012, 13:37
od blázen
ano,jsou tam tam zpětné záklopky,to zapojení není složité. Ta délka času promazávání v závisloti na teplotě je úprava z původních promazávacích času,kdy to bylo nastaveno vše na 1minutu. Ten teplejší olej to zkrátí,protože motor tak dlouho nestojí a je řídčí a dříve se ten okruh promaže. nicméně toto je záležitost pro velké motory, ale jestli to chcete aplikovat na obyčejným malým motoru..proč ne..schéma pohledám a zítra ho sem dám. Snad se v tom vyznáš
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 23.02.2012, 15:40
od Svobda
Jeste jsem videl jinej system ,kterej fungoval i pri odliti oleje v zatacce. Nekde na tuning foru to myslim bylo
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 24.02.2012, 23:34
od Trinom
tak v našem případě by mělo stačit pár vteřin (řekněme deset, patnáct) i v případě studenýho motoru.
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 25.02.2012, 11:10
od blázen
koukal jsem na to schéma a fakt je to jednoduchý..to el. promazávací čerpadlo je jednoduše paralelně přidáno k tomu zubovému čerpadlu a tlačí olej přes tu zpětnou záklopku do toho olejového okruhu hned za zubové čerpadlo. Promazávací čerpadlo má na svém výstupu před tou zpětnou záklopkou vhodně nastavený pojistný ventil,pro případ,že by záklopka nefungovala,nebo se něco ucpalo. Jediný,co by bylo nutný je tam přidat,pokud by to někdo realizoval, olejový filtr.. at si netaháte do okruhu smetí z vany. Pokud to někdo realizuje,at tu dá pár fotek a návrh té konstrukce.
ovládání čerpadla vám vyřeší trinom,nebo někdo jiný z elektra,..na loko je to klasicky..do startovacího okruhu je vloženo časové relé, ...,po zaúčinkování relé se začne otáčet motor.. v našem případě impulz pro starter.
hodně štěstí při vývoji
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 25.02.2012, 11:11
od blázen
ještě mne zarazilo,že za zubovým čerpadlem není zpětná záklopka,ale patrně to množství a tlak oleje je nutno volit tak,aby to ten olej tlačilo okruhem motoru a ne někudy přes zubové čerpadlo do vany..
poznatek druhý.. na horkým motoru by bylo fajn časové relé paralelně vyřadit přes nějaký termistor etc..
Re: Predmazanie motoru
Napsal: 26.02.2012, 17:06
od Trinom
Chápu dobře, že chcete udělat něco, jako je kontrolka žhavení na dieselech s tím, že se to před startem rozsvítí na pár vteřin (10?) a pak zhasne a vypne čerpadlo? Při a po startu už pojede sériový zubový čerpadlo.