Stránka 1 z 2
					
				Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 18:49
				od Xcriss
				Koukam na ruzne kombinace vacek, co lidi cpou do motoru... Dokazal by mi nekdo ujasnit, jak to s nimi je? V cem je pak rozdil, ktera je na co lepsi atd.?
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 20:02
				od panpica
				Tak na tohle sem fakt zvedavej. Nez sem si kupoval vacky, tak sem procetl spoustu diskuzi. Nakonec sem vybral podle doporuceni od HKS, kde to maji i docela srozumitelne vysveleny. 
Prakticky zalezi na tom, jakej chces cilovy vykon a kolik chces tocit otacek. Pokud budes mit mensi turbo nez GT3037S a budes tocit max seriovych 7000 otacek. Tak je jsou nejlepsi 256 vacky s 11.5 zdvyhem. S mensi turbem je problem, ze prichazis o koutici moment v rozmezi 3-4000 otacek, kde jsou male turba nejefetivnejsi. U velkeho turba a vysokych otacek uz jsou lepsi 264 (max 8000) a 272 (max 9000). Viz grafy z odkazu.
http://www.hks-power.co.jp/en/product_d ... e/db/13414

 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 20:09
				od Xcriss
				Ale ja mam astmatika - KA24DE 
 
  
 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 22:06
				od Trinom
				Ten jde taky uzdravit 

 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 23:09
				od Kentoya
				hodně všeobecně vzato
čím vyšší zdvih, tím více jsi tam schopen dostat směsi
čím silnější pružiny tím vyšších otáček jsi schopen dosáhnout
čím delší otevření (ostrost) tím lepší výplach
ale je to jen velice všeobecné
v podstatě na atmo motory bohatě stačí 284 zdvih 12 a silné pružiny a dobře vačky načasovat
na turbo motory v podstatě stačí vačky 256 zdvih 11 a silné pružiny
je to takový kompromis aby to tak nějak rozumě jelo v celém spektru, ale zase je to všeobecně, protože je rozdíl jestli krmíš vícebodem, jednobodem, nebo karburátorem, jak máš velké turbo, a taky jestli potřebuješ výkon tak nějak rozumě narůstající v celém spektru otáček (to závisí od průběhu kroutáku) a nebo jestli chceš mít dole relativně mrtvé auto a v točkách masakr
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 01.01.2013, 23:44
				od Xcriss
				No chtel bych to nahnat spise dole... Co jsem koukal, tak na 240SX borci davaji kombinace 232, 240 a 248 vacek. Pokud jsem to dobre pochopil, tak velmi dobre jede 240/232 (serie moje KA je 240/248, pokud vim.)
Pendrek tomu rozumim, zatim vycitam jen co rikaji ty cisla...
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 00:27
				od Trinom
				To se s náma klidně poděl, mě to čeká taky. Ne teda proto, že bych chtěl tunit, ale proto, že mám vačkovku vydřenou.
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 10:40
				od jagy
				Urcite je to slozitejsi a nikdy to nejde rict obecne. Musel bys vse vyzkouset, co bude nejlepsi, ale vzhledem k tomu, ze na to ty penize nemas, tak bych urcite pouzil to, co je overene a funguje to. U KA24DE se pouziva tusim na vyfuk saci vacka z KA24DE/KA24E... urcite najdes na Googlu.
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 11:10
				od Xcriss
				Praveze tech kombinaci je kopec 

 Navic S13 a S14 KA ma jine vacky... Kdyz bych dal ty 248/248, tak to poleti okolo 6K RPM, ale dole to zas bude line... Radsi bych to chtel probudit trochu vice dole, takze mozna by stalo za pokus vymenit ty co tam mam 

 (z 240/248 na 248/240)
 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 12:01
				od jagy
				To trosku prehanis s tim, ze to bude dole line. Najdi si na forech, co pouuzivaj, urcite budou mit i grafy.
Napr. u SRka, kde jsem daval 266°/11.5mm vacky, tak byl pokles jen pod 3500rpm a to cca 5HP.
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 13:20
				od Kentoya
				jagy píše:To trosku prehanis s tim, ze to bude dole line. Najdi si na forech, co pouuzivaj, urcite budou mit i grafy.
Napr. u SRka, kde jsem daval 266°/11.5mm vacky, tak byl pokles jen pod 3500rpm a to cca 5HP.
napsal jsem relativně
stačí pochopit
pojem relativní je v tom smyslu
že jestli mám dole 50 kobyl a nahoře 150 kobyl, je to +- je to trojnásobek
a po vačkách kdy dostanu nahoře 200 kobyl a dole mi zbyde 40 kobyl už je to pětinásobek
navíc, pokud jezdíš sportovně, tak dole jsi jen chvilku, a ničemu to nevadí
a pokud nejezdíš sportovně, tak i 40 kobyl stačí, a pak jen podřadíš
ale jestli máš potřebu mi tohle vyvrátit, tak můžeš, nemám potřebu o tomhle diskutovat, napsal jsem to všeobecně, protože to je veskrze všeobecné, všechno je otázka naladění
 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 13:39
				od jagy
				Ja ti nic nevyvracel a urcite nemam zajem to nejak rozebirat. Nejde obecne doporucit zadne stupne ani zdvih univerzalne na vsechny motory...
Chtel jsem tim jenrict, ze u tech OEM vacek se absolutne nemusi bat nejake ztraty spodniho pasma otacek.
			 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 15:57
				od Xcriss
				No - zda se, ze nejlepsi volba nakonec bude 248/232 nebo 240/232... Ted jen kde sehnat tu 232 vacku 

 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 02.01.2013, 18:07
				od Grassell
				pokud chces ozivit spodek tak tam soupni kompresor  

 
			
					
				Re: Ostrejsi vacka
				Napsal: 03.01.2013, 01:35
				od Xcriss
				Ne ze by mi parkrat uz neproslo hlavou 

 Zatim ale nejaky extremni narust HP nepotrebuju, takze spis koukam po takovych drobnost na vyladeni - spis pro radost a dobry pocit 
 
 
Nehlede na cenovou rozdilnost 1 stock vacky a kompresoroveho kitu 
