Odstranenie protihlukovej izolacie/gumoasfaltu suchym ladom
Napsal: 11.05.2013, 23:11
Tato metoda je omnoho lepsia ako puzitie teplovzdusnej pistole. Vyhody spocivaju hlavne v rychlosti, gumoasfalt zacne praskat a odlamovat sa za par minut, mozno aj sekund po styku so suchym ladom, nenadychate sa vyparov ktore vznikaju pri ohrievani gumoasfaltu, zakladny nater pod protihlukovou izolaciou ostane neposkodeny narozdiel od spachtle ktora ohriaty a zmaknuty lak skrabe az do kovu, a zbytocne sa neprehrievaju plechy a spodny nater pod nim, kable atd... Jedinu malu nevyhodu vidim v cene, mna vyslo cele auto okolo 16 euro, ale neodstranil som gumosfalt z vertikalnych ploch(lemy zadnych blatnikov, stredovy tunel). Usetri vsak tolko casu, ze sa vam tych 16 eur vrati.
Suchy lad dodavaju vo forme blokov, peliet a mikropeliet. Ja som pouzil formu peliet, ktora sa vsak neda pouzit na sikme plochy, kedze sa skotula. Je vsak idealna na rovne plochy kedze sa krasne rozsype, mne stacilo na cele auto 10kg. Vhodne je kupit pelety na rovne plochy a aj bloky na sikme plochy, ktore sa daju jednoducho prilozit, co ma vsak napadlo az nasledne, takze este dokupim bloky a odstranim zvysky.
Nástroje/pomocky, ktoré potrebujete: Gumene kladivo, rukavice, ktore velmi dobre izoluju, polystyrenove boxy na prepravu suchého ľadu (maju ich v metre na oddeleni ryb a plodov mora, 5kg box stoji 1euro) alebo tasku na lad/ice bag(maju ju napr.v bille, metre), ak nemate boxy, ktore su vhodnejsie, ja som pouzil aj alobal a ice bag na zakrytie ladu po aplikacii, aby mi dlhsie vydrzal, lopatku na neberanie ladu a metlicku na premiestnovanie ladu po karoserii.
Pevny CO2(suchy lad): Da sa dostat napriklad tu: http://www.messer.sk/Produkty__a_riesen ... index.html (bral som od messer za 16eur 10kg)
http://www.suchylad.sk/Home.html
http://www.linde-gas.sk/sk/products_and ... index.html
Postup: Odstrojite interier (na kompletne ocistenie karoserie je nutne vybrat cely koberec tzn. povolit palubovku), vysypete lad na gumoasfalt a cakate kym zacne pukat/praskat a ked dopraska, presuniete ho na ine miesto, ked mate 10kg na cele auto. Vydrzi pomerne dlho, samozrejme je dobre pracovat na cim studensom mieste, idealne v zime, ked je -25 to by stacilo snad aj 5kg na cele auto. Potom trieskate gumenym kladivom po miestach ktore sa uplne neodlepili, vyhodite gumoasfalt a hotovo. Kedze sa neposkarabal zakladny nater, nieje potrebne osetrovat plechy. Pripravte sa vsak na vyvaranie, kedze pod gumasfaltom urcite objavite hrdzu.
Suchy lad dodavaju vo forme blokov, peliet a mikropeliet. Ja som pouzil formu peliet, ktora sa vsak neda pouzit na sikme plochy, kedze sa skotula. Je vsak idealna na rovne plochy kedze sa krasne rozsype, mne stacilo na cele auto 10kg. Vhodne je kupit pelety na rovne plochy a aj bloky na sikme plochy, ktore sa daju jednoducho prilozit, co ma vsak napadlo az nasledne, takze este dokupim bloky a odstranim zvysky.
Nástroje/pomocky, ktoré potrebujete: Gumene kladivo, rukavice, ktore velmi dobre izoluju, polystyrenove boxy na prepravu suchého ľadu (maju ich v metre na oddeleni ryb a plodov mora, 5kg box stoji 1euro) alebo tasku na lad/ice bag(maju ju napr.v bille, metre), ak nemate boxy, ktore su vhodnejsie, ja som pouzil aj alobal a ice bag na zakrytie ladu po aplikacii, aby mi dlhsie vydrzal, lopatku na neberanie ladu a metlicku na premiestnovanie ladu po karoserii.
Pevny CO2(suchy lad): Da sa dostat napriklad tu: http://www.messer.sk/Produkty__a_riesen ... index.html (bral som od messer za 16eur 10kg)
http://www.suchylad.sk/Home.html
http://www.linde-gas.sk/sk/products_and ... index.html
Postup: Odstrojite interier (na kompletne ocistenie karoserie je nutne vybrat cely koberec tzn. povolit palubovku), vysypete lad na gumoasfalt a cakate kym zacne pukat/praskat a ked dopraska, presuniete ho na ine miesto, ked mate 10kg na cele auto. Vydrzi pomerne dlho, samozrejme je dobre pracovat na cim studensom mieste, idealne v zime, ked je -25 to by stacilo snad aj 5kg na cele auto. Potom trieskate gumenym kladivom po miestach ktore sa uplne neodlepili, vyhodite gumoasfalt a hotovo. Kedze sa neposkarabal zakladny nater, nieje potrebne osetrovat plechy. Pripravte sa vsak na vyvaranie, kedze pod gumasfaltom urcite objavite hrdzu.