Stránka 1 z 3
					
				Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 26.06.2013, 09:39
				od OndraS13
				Úmyslně dávám stejnej název .
Jak vyřešit lepší chlazení ? 
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 26.06.2013, 10:28
				od Woyta
				Mam doma pripravene dvourychlostni cidlo z Fabie. (btw nemas konektor navic? :-) )
Vrtuli z Opel Frontera 2.5d jsem nesehnal ale mam nejakou jinou co celkem slusne pasuje na muj vetsi chladic.
RX8 ma vydechy z motoroveho prostoru za prednimi koly.
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 26.06.2013, 11:29
				od DragonART
				Přizdvihlouo haubnu mám já... Pokud se pamatuju tak to ochladí dost, ale jde ti teplej vzduch do nádechů na ventilaci /topení, takže v podstatě topíš nonstop..  

 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 26.06.2013, 14:05
				od Erso33
				OndraS13 píše:Úmyslně dávám stejnej název .
Jak vyřešit lepší chlazení ? 
S Woytou jsme se bavily o pootevření kapoty u čelního skla ale prý někde četl že to spíš škodí než pomáhá ( někdo kdo to má potvrzený ? )
Co výřezy do kapoty - jak ochránit aby neteklo do motorovýho prostoru ?
Když bych chtěl k visco-vrtuli přidat i saharu - z čeho použít ( někde jsem myslím četl že Opel Frontera ideální )
Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...
 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 15:36
				od Machy_CZ
				Mohlo se to sloučit to jednoho topicu.
To přizvednutí kapoty by mě taky zajímalo?
Chladič budu dávat celohliníkový, saharu mám origo + visco, mozná tam dám jen 2x saharu, z obou stran.
Dulezitý je kryt mezi nárazníkem a chladičovkou (nevim, zda s13ka má), směruje vzduch přes chladič.
Do kapoty se mi řezat opravdu nechce, ale zkousl bych výdechy v blatnících, ale musím se podívat, zda to je realizovatelné.
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 16:04
				od DarkEgg
				Erso33 píše:
Otazka preco nepouzijes seriovu saharu co sa tam origo dava? uz je vymyslena a plne postacuje...
Elektricky muzes obcas vypnout aby si dostal par nepoznatelnejch koniku navic 

 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 17:24
				od Woyta
				Ele lepe funguje v kolonach a pri dochlazovani po blbnuti na okruhu.
Visco zase prej lepe funguje pri driftu kdy auto jede bokem a vrtule toci vyssi otacky nez zvladne ele.
BTW nemel by nekdo tip na termostat pro olejovej chladic?
Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 17:36
				od Kamza
				Hlasuju pro sériovou saharu na většim chladiči a orig. vrtuli s visco spojkou  

 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 18:06
				od mara_m
				Pak jak vyradit a demontovat puvodni vymenik voda/olej na S13?[/quote]
zahodis vymenik a vytocis z bloku ten bazmekt riznes do nej zavit co mas na filtru a je to uz sem takto delal  ...............
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 18:08
				od Woyta
				Nahodou nemas par fotek? Jehnat pravnej zavitnik bude asi taky sranda.
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 18:32
				od mara_m
				rezu to nozem ...  foto nemam 
pak snizit otacky pumpy 
dat vetsi termostat 
privod vzduchu na chladic 
zvednout tlak 
a idealne odvetrat paru z hlavy a turba 
+ pro presnou teplotu motoru merit vodu na poslednim valci .......
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 18:57
				od Woyta
				O dire do hlavy + swirl tank uvazuju taky ale sundavat hlavu se mi nechce kdyz to funguje. 

Termostat bych taky rad. Hadam, ze jsi jen kolene co ho drzi vyfrezoval vetsi diru.
Zpatky k vymeniku voda/olej.
Kdyz koukam na stranu LC-7 tak trochu nevim jak to myslis. Mas pak 2 filtry?
Co jsem koukal na netu tak jsem narazel na tyhle  bloky na motor.
Kompletni eliminace chladice oleje, relokace filtru + krasnej prostor pro cidla.
Kdybych mel podle ceho merit tak bych to asi vymodeloval a nechal par kousku vyrobit. Neprebejva nekomu kousek navic na pujceni?
 
 

 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 19:09
				od mara_m
				sundej vymenik a zustane ti v bloku jen ten bazmekt nasroubovanej na kterej se pres O krouzek nasazuje vymenik tak ten bazmekt vytocis z bloku a na soustruhu sem na nej riznul zavit   nebo jde udelat celej kus a rovnou prisroubujes zkrz ten adapter  kdyz vydrzis tak za  tyden  to nafotim az to rozdelam ......
termopstat mam z RB25 je o 10mm vetsi takze sem si vysoustruzil vlastni kus  a prevaril  
hlavu vrtat nemusis mas v ni 2* zatku s 1/2" zavitem ...........  na cidlo teploty  vyndas jen motor a v zadu mas zatku 1"  do ni udelas ekcentrickou zatku na cidlo a hotovka  do turba mezi privodem voda olej pod 45° navrtas diru a napojis odvetrani pary   
dostacujici ?
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 19:18
				od Fil
				Proč je v případě montáže olejového chladiče nežádoucí mít origo výměník? Díky.
			 
			
					
				Re: Chlazení motoru a motorvého prostoru S13
				Napsal: 28.06.2013, 19:29
				od mara_m
				pac je zbytecnej....... a zbytecne ohrivas vodu je dobrej pokud autem jezdis v zime tak ti rychleji ohreje olej ale v pripade oil chladice a nejezdeni v zime je spis na skodu ......