Stránka 1 z 3
Elektrický ventilátor
Napsal: 05.03.2017, 10:28
od SalliEry
Čauves,
poradil by mi někdo s elektrickým ventilátorem ? Mám CA18DET a chci vyhodit vrtuli, tak mě zajímá kam nejjednodušeji, zároveň nejlépe co se týče účinnosti dát čidlo. Popřípadě jaký čidlo a jakej systém použít pro instalaci.
Budu rád za každou radu. Díky moc
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 05.03.2017, 11:01
od Woyta
Já si sehnal dvouteplotni čidlo z Fabie, nechal si vyfrezovat adaptér a dal ho do spodní hadice.
Silikonové hadice od autobahn88 s tímhle umístěním počítají a spodní hadice je dvoudílná.
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 05.03.2017, 23:03
od Method
Japspeed silikonovky k chladici jsou taky deleny
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 06.03.2017, 15:58
od mara_m
jen spínat podle zpátečky je trošku naprd ...pokud nespíná nízkou teplotou
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 07.03.2017, 00:09
od Woyta
Tohle cidlo to splnuje.
Fabia 1J0959481A
Mam v planu vetrak ridit dvourychlostne pomoci PWM a tohohle cidla. Sahara z Clia 1,9D co mam je slusna bestie (Pres 300w)
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 07.03.2017, 08:27
od mara_m
mi přijde teda už moc kdyby v 1/2 chladiče tak ok ale i 90 na vstupu je podle mě moc .....
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 07.03.2017, 16:12
od SalliEry
Jaká by byla teda optimální teplota pro sepnuti/rozepnuti ?
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 08.03.2017, 10:38
od Peťouch
To čidlo by mělo být nahoře, kde je nejvyšší teplota chladiva. Pokud ho dáte dolu a bude nastavené na 90 tak vlastně sepne ve chvíli kdy nahoře bude 100 a vice stupňů.
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 08.03.2017, 20:45
od mara_m
přesně tak
mám u termostatu 87°C a pohoda
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 08.03.2017, 21:14
od Woyta
No je fakt, ze Fabie ma cidlo ve spodni 1/3 chladice.
Ale treba u Protonu bylo ve spodni casti chladice.
Jetli se nepletu tak bezna teplota chladici kapaliny je kolem 90st. takze kdyz pri tehle teplote na vystupu bude spinat vetrak, tak v tom nevidim problem.
Pokud stoupne jeste vic, tak se spusti vetrak na plny vykon.
Spise mi dela vetsi starost jak vhodne odvetrat motorovy prostor v oblasti 4 valce.
Premyslel jsem o provrtani vnitrniho plechu kapoty pod celnim sklem. Ale tam se vzduch spise hromadi, nez aby tam vznikal podtlak.
Takze bude hnat vzduch pod auto, nebo vyves blatniky ven. (RX8)
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 08.03.2017, 21:34
od Fil
Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 08.03.2017, 21:48
od Fil
Chce to ale řešit komplexně a spínací/otvírací teploty všech komponent volit podle výkonu a stylu užívání auta, drifteři si vystačí bez termostatu a s vrtulí na spínač na max, naopak někdo kdo jezdí jen pro rohlíky může zvolit klidně nejteplejší seriový termostat atd... Ale ke komplexnosti samozřejmě patři i cooling plate (i když v mém podání to není 100%, stejně mi na ic udrží libovolně velký kus papíru/kartonu a plamen zapalovače taky dokáže hořet vodorovně) a chlazení oleje...
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 09.03.2017, 10:53
od SalliEry
Nejezdím žádnou pilu, občas se sklouznu, nebo svižnější jízda po okresce. Takže nepotřebuju žádnej vrtulník.
Koukal jsem po nějakých větrácích, ale za rozumnou cenu jsem našel akorát na Race-shopu - Průměr okolo těch 360mm, výkon 80w a otáčky kolem 2500ot.
Bude to stačit ?
https://race-shop.cz/ventilatory/1553-u ... -saci.html
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 09.03.2017, 10:56
od SalliEry
Fil píše: ↑08.03.2017, 21:34
Termostat mám 82°C a termospínač jednostupňový zap 87°C vyp 82°C v horní hadici, vrtule 355mm 350W v al. sahaře vlastní konstrukce, al. chladič 50mm a řekl bych, že více už netřeba, experimentoval jsem s motorem 450w otáčky odhaduju okolo 3500 a 360mm vrtulí původně určenou pro visco spojku z passata a to jsem měl dojem, že to už to auto utáhne samo i bez cačka, bohužel problém byl v tom, že se mi celkem hřály spoje/fastony a relé, taky to bylo už celkem velké/nemotorné a hlavně se mi to nepodařilo dokonale vyvážit, takže to trochu vibrovalo, ale když to seplo a člověk stál za autem, tak mu vlály nohavice
Moc pěkně vyřešený.
Re: Elektrický ventilátor
Napsal: 09.03.2017, 17:09
od Fil
To nevím, ale já bych tyhle parodie na ventilátor do auta nechtěl, už se tu o tom kdysi mluvilo a závěr byl, že 12" ventilátor by měl mít okolo 200W, takže větší prum. logicky ještě víc a ten z odkazu 80W... poohlédni se po něčem oem, klidně i v náhradě nebo starší z inzerátu, ten můj aktuální ventilátor stál asi 1500kč a výkonem to je úplně jinde oproti těm "ebay" z races, ale nebylo to pnp...