Zvláštní chod motoru - CA18DET
Napsal: 29.08.2018, 19:29
Ahoj, klubáci.
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc ohledně 200SX S13 s motorem CA18DET. Auto už nějakou dobu mám a necelé 2 roky probíhala renovace karoserie i motoru. Motor po složení běžel zcela normálně (auto je na drift), něco málo jsem s ním najel, zatím žádná pekla v rámci zajíždění. Při sobotním tréninku jsem auto nechal běžně cca půl hodiny ohřát, trochu ho projel a potom jsem udělal několik donutů okolo gumy. Z ničeho nic, jakoby auto jelo na 3 válce (netvrím, že jelo, ale zní to tak, nejsem si jistý). Toto se děje na volnoběh, motor má nepravidelný chod - chvíli běží normálně, následně sebou začne šít a zní jak tříválec, potom se zase chytí a takto pořád dokola. Po přišlápnutí plynu auto jde špatně do otáček, řekl bych, jakoby zadrhává. Sem tam jde normálně, ale většinou takto problematicky. Ve chvíli, když se nechce nechat vytočit, zdá se mi, že prostřeluje do výfukul. Myslím, že toto vše je o to horší, čím je auto ohřatější, ale nemohu 100% potvrdit.
Hledání závady: Byly proměřeny tlaky na všech 4 válcích, při čemž hodnoty ukazují přes 10. Cívky jiskru hází, zdá se, že i správně. Měl jsem půjčenou jednu zcela jistě funkční a měnil jsem jednu po druhé - beze změny. Svíček vyzkoušeno několik. Tlak v čerpadlě veliký (neměřený přesně, ale rozhodně neni malý). Předstih na středu, doteď auto bez problémů jelo a s předstihem nikdo nehnul, proto předpokládám, že zde příčina není. Na předstihu mám i risky, aby se dal nastavit zhruba i bez stroboskopu. Váha vzduchu funguje, po odpojení auto zdechne. Voda nemizí, oleje v motoru dostatek. Rozvody děláný při GO motoru, komplet (aktuálně jsem nekontroloval, jestli například nepřeskočil řemen o zub). Auto startuje zcela normálně a hladce, motor neklepe, když běží normálně, je tichý (pomineme-li tu rouru místo výfuku). Kontroloval jsem i vzduchové vedení, zda-li si někde nepřisává falešný vzduch nebo naopak, jestli někde vzduch neutíká. Turbo jede normálně (větší kuličkové, tlak 0,7bar). Budík na bohatost směsi zatím nemám zapojený. Klapka čistá, funkční.
Opravdu už si nevím rady, proto prosím o pomoc zde, zda-li jste se někdo s tímto problémem setkal nebo tušíte, kde by mohla být příčina. Jsem z Plzně, takže pokud jste někdo z okolí, není problém se na auto podívat fyzicky, člověku se potom samozřejmě lépe zjišťuje závada a zároveň se to ne úplně ideálně popisuje na PC.
Děkuji za každou radu a přeji hezký den .
Obracím se na Vás s prosbou o pomoc ohledně 200SX S13 s motorem CA18DET. Auto už nějakou dobu mám a necelé 2 roky probíhala renovace karoserie i motoru. Motor po složení běžel zcela normálně (auto je na drift), něco málo jsem s ním najel, zatím žádná pekla v rámci zajíždění. Při sobotním tréninku jsem auto nechal běžně cca půl hodiny ohřát, trochu ho projel a potom jsem udělal několik donutů okolo gumy. Z ničeho nic, jakoby auto jelo na 3 válce (netvrím, že jelo, ale zní to tak, nejsem si jistý). Toto se děje na volnoběh, motor má nepravidelný chod - chvíli běží normálně, následně sebou začne šít a zní jak tříválec, potom se zase chytí a takto pořád dokola. Po přišlápnutí plynu auto jde špatně do otáček, řekl bych, jakoby zadrhává. Sem tam jde normálně, ale většinou takto problematicky. Ve chvíli, když se nechce nechat vytočit, zdá se mi, že prostřeluje do výfukul. Myslím, že toto vše je o to horší, čím je auto ohřatější, ale nemohu 100% potvrdit.
Hledání závady: Byly proměřeny tlaky na všech 4 válcích, při čemž hodnoty ukazují přes 10. Cívky jiskru hází, zdá se, že i správně. Měl jsem půjčenou jednu zcela jistě funkční a měnil jsem jednu po druhé - beze změny. Svíček vyzkoušeno několik. Tlak v čerpadlě veliký (neměřený přesně, ale rozhodně neni malý). Předstih na středu, doteď auto bez problémů jelo a s předstihem nikdo nehnul, proto předpokládám, že zde příčina není. Na předstihu mám i risky, aby se dal nastavit zhruba i bez stroboskopu. Váha vzduchu funguje, po odpojení auto zdechne. Voda nemizí, oleje v motoru dostatek. Rozvody děláný při GO motoru, komplet (aktuálně jsem nekontroloval, jestli například nepřeskočil řemen o zub). Auto startuje zcela normálně a hladce, motor neklepe, když běží normálně, je tichý (pomineme-li tu rouru místo výfuku). Kontroloval jsem i vzduchové vedení, zda-li si někde nepřisává falešný vzduch nebo naopak, jestli někde vzduch neutíká. Turbo jede normálně (větší kuličkové, tlak 0,7bar). Budík na bohatost směsi zatím nemám zapojený. Klapka čistá, funkční.
Opravdu už si nevím rady, proto prosím o pomoc zde, zda-li jste se někdo s tímto problémem setkal nebo tušíte, kde by mohla být příčina. Jsem z Plzně, takže pokud jste někdo z okolí, není problém se na auto podívat fyzicky, člověku se potom samozřejmě lépe zjišťuje závada a zároveň se to ne úplně ideálně popisuje na PC.
Děkuji za každou radu a přeji hezký den .