oživení-startovani auta po dlouhé době (7let)
Napsal: 21.09.2018, 20:51
Ahoj všem,
chtěl bych s vámi konzultovat (znát váš názor) na můj postup oživení mé 200SX S13 (CA18DET) s manuál převodovkou. Auto bylo naposledy startováno v létě 2012 a jelo naposledy někdy v létě 2011. Auto bylo celou dobu garážované v nevytápěné garáži. Stálo na kozách-podstavcích s vyvěšenými podvozkovými rameny.
Před odstavením bylo na autě provedeno toto:
- novy mot. olej a filtr oleje
- rozvodovy remen menen nekdy v roce 2007 a ma najeto max. 10 000km
- vyměněná brzdová kapalina
- převodovkový a differenciál olej byl měněn někdy v roce 2009 (najeto tak 5000km max.)
Co si myslíte o možném stavu benzínu v nádrži?
- nádrž je z cca 1/2 plna
- v roce 2010 jsem tam lil něco jako "fuel stabilizer" od firmy Pro-Tec
dnes mi zas někdo říkal toto:
- benzín před cca 6ti lety byl pry kvalitnější
- maximalne tam nalyt Velfobin a zkusit to nastartovat, pokud to chytne a za jizdy nebude skubat tak benzin dolyt do plna cerstvym benzinem
Rozvodovy remen:
- zkontroloval bych stav napnuti a klidne s nim nastartoval a jezdil klidnejsi jizdou (chvilku, nez ho vymenim). Ale urcite v blizke dobe vymenit, ze?
Olejový filtr pro motorový olej:
- filtr znacky FRAM menen v roce 2011 a ma najeto max. 100km, je nutne ten filtr vyhodit? Nekdo mi rikal, ze by se mohla rozpadnou starim ta filtracni vlozka. PS: jaky filtr davate? Ja dával dříve FRAM a nyní prý FRAM funguje nově pod značkou Müller Filter
Konzultoval jsem to s pár lidmi a níže rady co jsem získal.
POSTUP OŽIVENÍ:
Motor:
proces nastartovani:
- pozor, gufera muzou byt prilepena ke hridelim a kdyz to prudce utrhnu starterem, tak by se na nich mohl strhnout tesnici brit. Na gufera, ktera jsou pristupna, tak striknout trochu silikonoveho oleje, aby brity nebezely na sucho.
- pred startem motoru vyndat svicky a nalet trochu oleje treba 5-10ml pomoci injekcni strikacky do valce a nechat to stect popr. stat do druheho dne aby to uvolnilo zarezle (teoreticky) pistni krouzky (Edit: olej asi nebude moc vhodny, protoze by mohl po nastartovani a spálení zalepit pistni krouzky, asi by bylo lepsi tam striknout trochu WD-40)
- nasledne mechanicky pres racnu (pres remenici) protocit motorem (tim pozvolna uvolnim krouzky a gufera) a po te vymenit olej
- s novym olejem pri vyndanych svickach pomoci starteru protocit motorem do te doby nez zhasne kontrolka mazani
az ted moho motor nastartovat
Spojka:
- pokud bude prilepena lamela, tak nepujde pri bezicim motoru zaradit
reseni:
pri vyplem motoru udelat toto:
-zaridit 4. prevodovy stupen (to je vetsinou prevod 1:1) a seslapnout spojku a brzdu a vzit na chvilku za starter, to skubnuti by melo urvat lamelu
Brzdy:
- vymenit brzdovou kapalinu
Chladici kapalina:
- vymenit
Palivová nádrž:
- odčerpat starý benzín přes cerpadlo (to origo co je v nadrzi, ne pres externi)
- aby se pripadnou vodou v benzinu nezadrelo cerpadlo, tak by mohlo pomoci nalyt do 1L benzinu 2dcl (mot. oleje M2T) a to nalet do nadrze pred odcerpavanim benzinu
- nasledne vycerpat benzin pres palivove cerpadlo (u motoru to rozpojit a bud primo na cerpadlo privezt 12V nebo by mohlo stacit zapnout zapalovani). Popr. vysat benzin hadickou pres plnici hrdlo
- Velfobin uz je zakazany protoze nicil katalyzatory (update: dnes jsem ho koupil, stale ho prodavaji, vyrabi ho Velvana a pisou na nem, ze nenici katalyzatory :-)
- az naleju novy benzin do nadrze, tak tam pridat nejake stabilizacni aditivum (protoze v nadrzi mohli zustat nejake zbytky vody atp)
Převodovka a diferencial:
- vymenit olej, protoze i presto, ze bych pred ostavenim menen, tak tam bude zkondenzovana voda
vubec s tim autem pred vymenou oleju nejezdit, protoze za jizdy by se ta zkondenzovana voda odparovala (nez by se oleje ohraly na provozni teplotu, tak by se vytvorila emulze a ty by se z casti odparila, ale velky dil by zustal ulpely nahore na horni stene skrine prevodovky a diferencialu a pak by to spinilo novy olej co tam naleju)
Rozvodovy remen:
- vymenit
Hnaci remeny:
- pokud budou piskat nebo jevit znamky zpuchreni, tak vymenit
chtěl bych s vámi konzultovat (znát váš názor) na můj postup oživení mé 200SX S13 (CA18DET) s manuál převodovkou. Auto bylo naposledy startováno v létě 2012 a jelo naposledy někdy v létě 2011. Auto bylo celou dobu garážované v nevytápěné garáži. Stálo na kozách-podstavcích s vyvěšenými podvozkovými rameny.
Před odstavením bylo na autě provedeno toto:
- novy mot. olej a filtr oleje
- rozvodovy remen menen nekdy v roce 2007 a ma najeto max. 10 000km
- vyměněná brzdová kapalina
- převodovkový a differenciál olej byl měněn někdy v roce 2009 (najeto tak 5000km max.)
Co si myslíte o možném stavu benzínu v nádrži?
- nádrž je z cca 1/2 plna
- v roce 2010 jsem tam lil něco jako "fuel stabilizer" od firmy Pro-Tec
dnes mi zas někdo říkal toto:
- benzín před cca 6ti lety byl pry kvalitnější
- maximalne tam nalyt Velfobin a zkusit to nastartovat, pokud to chytne a za jizdy nebude skubat tak benzin dolyt do plna cerstvym benzinem
Rozvodovy remen:
- zkontroloval bych stav napnuti a klidne s nim nastartoval a jezdil klidnejsi jizdou (chvilku, nez ho vymenim). Ale urcite v blizke dobe vymenit, ze?
Olejový filtr pro motorový olej:
- filtr znacky FRAM menen v roce 2011 a ma najeto max. 100km, je nutne ten filtr vyhodit? Nekdo mi rikal, ze by se mohla rozpadnou starim ta filtracni vlozka. PS: jaky filtr davate? Ja dával dříve FRAM a nyní prý FRAM funguje nově pod značkou Müller Filter
Konzultoval jsem to s pár lidmi a níže rady co jsem získal.
POSTUP OŽIVENÍ:
Motor:
proces nastartovani:
- pozor, gufera muzou byt prilepena ke hridelim a kdyz to prudce utrhnu starterem, tak by se na nich mohl strhnout tesnici brit. Na gufera, ktera jsou pristupna, tak striknout trochu silikonoveho oleje, aby brity nebezely na sucho.
- pred startem motoru vyndat svicky a nalet trochu oleje treba 5-10ml pomoci injekcni strikacky do valce a nechat to stect popr. stat do druheho dne aby to uvolnilo zarezle (teoreticky) pistni krouzky (Edit: olej asi nebude moc vhodny, protoze by mohl po nastartovani a spálení zalepit pistni krouzky, asi by bylo lepsi tam striknout trochu WD-40)
- nasledne mechanicky pres racnu (pres remenici) protocit motorem (tim pozvolna uvolnim krouzky a gufera) a po te vymenit olej
- s novym olejem pri vyndanych svickach pomoci starteru protocit motorem do te doby nez zhasne kontrolka mazani
az ted moho motor nastartovat
Spojka:
- pokud bude prilepena lamela, tak nepujde pri bezicim motoru zaradit
reseni:
pri vyplem motoru udelat toto:
-zaridit 4. prevodovy stupen (to je vetsinou prevod 1:1) a seslapnout spojku a brzdu a vzit na chvilku za starter, to skubnuti by melo urvat lamelu
Brzdy:
- vymenit brzdovou kapalinu
Chladici kapalina:
- vymenit
Palivová nádrž:
- odčerpat starý benzín přes cerpadlo (to origo co je v nadrzi, ne pres externi)
- aby se pripadnou vodou v benzinu nezadrelo cerpadlo, tak by mohlo pomoci nalyt do 1L benzinu 2dcl (mot. oleje M2T) a to nalet do nadrze pred odcerpavanim benzinu
- nasledne vycerpat benzin pres palivove cerpadlo (u motoru to rozpojit a bud primo na cerpadlo privezt 12V nebo by mohlo stacit zapnout zapalovani). Popr. vysat benzin hadickou pres plnici hrdlo
- Velfobin uz je zakazany protoze nicil katalyzatory (update: dnes jsem ho koupil, stale ho prodavaji, vyrabi ho Velvana a pisou na nem, ze nenici katalyzatory :-)
- az naleju novy benzin do nadrze, tak tam pridat nejake stabilizacni aditivum (protoze v nadrzi mohli zustat nejake zbytky vody atp)
Převodovka a diferencial:
- vymenit olej, protoze i presto, ze bych pred ostavenim menen, tak tam bude zkondenzovana voda
vubec s tim autem pred vymenou oleju nejezdit, protoze za jizdy by se ta zkondenzovana voda odparovala (nez by se oleje ohraly na provozni teplotu, tak by se vytvorila emulze a ty by se z casti odparila, ale velky dil by zustal ulpely nahore na horni stene skrine prevodovky a diferencialu a pak by to spinilo novy olej co tam naleju)
Rozvodovy remen:
- vymenit
Hnaci remeny:
- pokud budou piskat nebo jevit znamky zpuchreni, tak vymenit