Stránka 1 z 1

CA18DET vylepšení mazání

Napsal: 04.09.2019, 22:31
od Fífa
Ahoj,
Pusti jsem se do nového projektu po řadě starých Škodovek a nějakých Audi na spotřební provoz, v podobě 200SX.

Procházím informace o GO, rebuildech motorů a chybí mi tu v jednom tématu v kostce vylepšení mazání a zpětného odvodu ole z hlavy. Jak tak prohlížím blok, opravdu tam nejsou velké kanáy na zpětné vedení oleje do vany. (koupil jem auto se zadřeným motorem na klice)

Základem je perfektně čisté odvětrání, výmění voda/olej, všechny kanály, hadice a odličovač(e) ve víkách vaček, to je jasné.

Taky mi vrtá hlavou otázka zda jde použít dvoudílná vana z SR20DET na CA18DET? Vyřešilo by mi to dost potíží s objemem oleje a sacím košem olejového čerpadla.

Re: CA18DET vylepšení mazání

Napsal: 07.09.2019, 12:39
od raddy
mazanie na ca nie je potrebne upravovat, ak ma motor primerane tesne piesty. Ak tlakuje blok, je dodatocny odtok oleja z hlavy len maskovanie problemu. Ak ma ca instalovany chladic oleja, nie je problem ani s jeho kapacitou, resp. prehrievanim. Dolezite je odstranit potencionalny problem v podobe pcv ventilu a poriadne vycistit odvetranie bloku a hlavy.

zadreta kluka je dosledkom hlavne zleho ol. cerpadla, ale na ca este castejsie problemom s urcenim hladiny oleja na mierke, co vedie k jazde s podlimitnym mnozstvom oleja.

Re: CA18DET vylepšení mazání

Napsal: 09.09.2019, 10:32
od Fífa
Ok, děkuji za zkušenosti.

Jaké je tedy správné určení hladiny oleje pomocí měrky? Každý výrobce a dokonce i různé motory stejného výrobce to mají jinak.
(např. stará Škodovka s OHV motorem má určení hladiny oleje za studena, zato nové s koncernovými motory za tepla)

Re: CA18DET vylepšení mazání

Napsal: 09.09.2019, 14:49
od raddy
ca ma problem s 2x ohnutou trubkou ktora vedie mierku, co sposobuje ze na nu sadne olej z trubky a budi dojem ze je oleja dost, aj ked to tak nemusi byt. Na fore najde ako na to, ja som pouzival vlastny vynalez....- pruznu kapilaru ktorou som meral olej.