DOVOZ 200SX ze země MIMO EU
Napsal: 31.10.2019, 00:09
Zdar hoši jsem tady úplně nový, a našel jsem tu téma o dovozu ze Srbska tak bych to rád trochu oprášil
Já si na svoje narozeniny před 2 týdny právě 200SX S13 nechal dovézt ze Srbska
(našel jsem si na na mobile.de asi rok jsme se domlouvali ohledně auta až se z nás stali super přátelé, ja se na 200byl podívat v srbsku a pak mi ji přivezl on do ČR když jel za mnou na dovolenou)
jak to vše probíhá probíhalo :
1. s hromadou papírů a Nissanem kterého mi kamarád dovezl jsme jeli v Brně na celnici, kde vše šlo až luxusně hladce, všichni byli super a snažili se maximálně pomoct !
Proclili auto z dle jeho kupní ceny, logicky jsem chtěl na celnici nechat co nejmíň tak jsme stanovili kupní cenu na 2100€, celní hodnota v SRB - 1000 - 2000€, mají na to tabulky, pokud by byla cena moc nízká může ji celník v ČR napadnout a vaši kupní smlouvu označit za neplatnou
MUSÍTE mít nějaký papír kde bude vyúčtovaní i cena za přepravu, pán na celnici byl ale super a tak jsme vypsali dovozní náklady 3kč/km takže ve finále asi 2000 Kč,
( k.c. 2100€ / 10% clo = 210€, clo se přičte ke kupní ceně --- 2310€ / 21% DPH = 485€ tzn že při kupní ceně cca 53 000 Kč jsem na celnici nechal 18 500 Kč )
fajn auto procleno co teď ???
2. jelikož auto bylo v Srbsku registrováno déle než 8 let nelze ho tedy v ČR jakkoliv přihlásit - tzn nejschůdnější cesta je přihlásit auto v Polsku a to je největší problém, resp problém je sehnat poláka který to pro vás udělá, samozřejmě za poplateček... ( na Slovensku to jde taky, ale je to byrokratické kolečko jako u nás a to nechceš... v Polsku vám auto přihlásí, aniž by ho kdykoliv viděli a fyzicky tam bylo stačí jim papíry s údaji vozidla, v podstatě výpis jako máte ve velkém TP, tak si ho nějak sepíšete podle netu...)
dejte si pozor aby vám vypsali technický list vozidla v PL pořádně ! může se stát na to serou a napíšou např.: výkon 0 kW nebo něco podobného...
po cca měsíci se v Polsku vše vyřídí a dále už je to jako Import PL - CZ
3. Dovozová STK + emise, zase za poplateček protože by to nikdy neprošlo
4. povinné ručení - tady je menší problém protože v Srbsku NEEXISTUJE VELKÝ TP jehož číslo do smlouvy uvedete, ale to se dá vše vyřešit, např pojištěním na co nejkratší dobu, s tím že do poznámek uvedete že TP neexistuje ( po jeho vydání zase na pojišťovnu a dořešit...)
5. Poslední štací je klasicky registr odboru dopravy kde vypíšete nějaké papíry zažádá se o přezkoumání dovozu bla bla bla... to trvá asi 2 - 3 týdny oni vám to musí schválit, zaplatíte 10 000 eko za EURO 1 a méně, 800 za přepis, dostanete značky a hurá domů...
A MÁTE VYHRÁNO, a jste asi o 40 000 Kč chudší na poplatcích
Já si na svoje narozeniny před 2 týdny právě 200SX S13 nechal dovézt ze Srbska
(našel jsem si na na mobile.de asi rok jsme se domlouvali ohledně auta až se z nás stali super přátelé, ja se na 200byl podívat v srbsku a pak mi ji přivezl on do ČR když jel za mnou na dovolenou)
jak to vše probíhá probíhalo :
1. s hromadou papírů a Nissanem kterého mi kamarád dovezl jsme jeli v Brně na celnici, kde vše šlo až luxusně hladce, všichni byli super a snažili se maximálně pomoct !
Proclili auto z dle jeho kupní ceny, logicky jsem chtěl na celnici nechat co nejmíň tak jsme stanovili kupní cenu na 2100€, celní hodnota v SRB - 1000 - 2000€, mají na to tabulky, pokud by byla cena moc nízká může ji celník v ČR napadnout a vaši kupní smlouvu označit za neplatnou
MUSÍTE mít nějaký papír kde bude vyúčtovaní i cena za přepravu, pán na celnici byl ale super a tak jsme vypsali dovozní náklady 3kč/km takže ve finále asi 2000 Kč,
( k.c. 2100€ / 10% clo = 210€, clo se přičte ke kupní ceně --- 2310€ / 21% DPH = 485€ tzn že při kupní ceně cca 53 000 Kč jsem na celnici nechal 18 500 Kč )
fajn auto procleno co teď ???
2. jelikož auto bylo v Srbsku registrováno déle než 8 let nelze ho tedy v ČR jakkoliv přihlásit - tzn nejschůdnější cesta je přihlásit auto v Polsku a to je největší problém, resp problém je sehnat poláka který to pro vás udělá, samozřejmě za poplateček... ( na Slovensku to jde taky, ale je to byrokratické kolečko jako u nás a to nechceš... v Polsku vám auto přihlásí, aniž by ho kdykoliv viděli a fyzicky tam bylo stačí jim papíry s údaji vozidla, v podstatě výpis jako máte ve velkém TP, tak si ho nějak sepíšete podle netu...)
dejte si pozor aby vám vypsali technický list vozidla v PL pořádně ! může se stát na to serou a napíšou např.: výkon 0 kW nebo něco podobného...
po cca měsíci se v Polsku vše vyřídí a dále už je to jako Import PL - CZ
3. Dovozová STK + emise, zase za poplateček protože by to nikdy neprošlo
4. povinné ručení - tady je menší problém protože v Srbsku NEEXISTUJE VELKÝ TP jehož číslo do smlouvy uvedete, ale to se dá vše vyřešit, např pojištěním na co nejkratší dobu, s tím že do poznámek uvedete že TP neexistuje ( po jeho vydání zase na pojišťovnu a dořešit...)
5. Poslední štací je klasicky registr odboru dopravy kde vypíšete nějaké papíry zažádá se o přezkoumání dovozu bla bla bla... to trvá asi 2 - 3 týdny oni vám to musí schválit, zaplatíte 10 000 eko za EURO 1 a méně, 800 za přepis, dostanete značky a hurá domů...
A MÁTE VYHRÁNO, a jste asi o 40 000 Kč chudší na poplatcích