CA18det problémy
Napsal: 24.06.2020, 00:50
Ahoj,
chtěl bych se zeptat na pár věcí, jestli by někdo nedokázal poradit.
Mam S13 200SX (r.v.:1997) CA18det, laděné na Nismo jednotce s pár "tuning" komponenty ( lazeno na 100oktan, větší turbo, vstřiky, pumpa walbro,.. ).
Auto jezdilo v pořádku, vše funkční, vše se chovalo jak má a nedávno mi nastal problém:
Motor na volnoběh běžel v pořádku, při jízdě rovně OK ale do zatáček pod jakkoliv sešlapnutým plynem auto škubalo a jen drželo rychlost ( bez plynu auto jelo OK ) .
Dělalo to i za plné nádrže i skoro prázdné. Postupem času při přejíždění z domu na dílnu se problém posunul, že se toto stávalo i na rovince a momentálně je stav, že to dělá pouze od cca čtvrt až půl otočení volantu doleva ( za jízdy - ve vyšších OT se to projevuje méně ).
Pod více jak půl otočení volantu vlevo se opět chytne a až do plného rejdu jede OK ( už jen minimálně to udělá na rovince z mírného kopce a občas když stojí tak na volnoběh "bublá" ).
K tomu se i zvýšila bohatost směsi (A/F), která je chvíli mezi 11,5 - 15 a během jízdy jde na 19,5 - 20 bez plynu i s plynem a tak se to střídá ( chvilku to a chvilku to ) .
Zkontrolovalo se celé palivové vedení společně s pumpou, odvětrání, změřené tlaky OK, kostření OK, kontakty OK, pojistky OK, vstřiky OK, nové svíčky, regulátor tlaku serie OK, filtry a olej nový, váha vzduchu OK, vedení vzduchu OK, chladič a cooler OK, plynové lanko OK a td..
Zkusím ještě přetěsnit ECCS, vyměnit volnoběžný ventil, zkontroloju lambdy a případně zajedu napíchnout jednotku, zda je mapa OK ale s tím škubáním do levotočivých zátáček si už absolutně nevím rady. Někdo tvrdil, že by to mohlo omezovat servo nebo že by se mohla pumpa nějakým způsobem "přicucnout" ale uložená je dobře, sítko čisté. Nebo nějaké teplotní čidlo?
Kdyby někoho napadlo, po čem se podívat nebo lépe jestli někdo takový problém řešil a vyřešil - budu rád za jakoukoliv radu.
Díky a mějte se!
chtěl bych se zeptat na pár věcí, jestli by někdo nedokázal poradit.
Mam S13 200SX (r.v.:1997) CA18det, laděné na Nismo jednotce s pár "tuning" komponenty ( lazeno na 100oktan, větší turbo, vstřiky, pumpa walbro,.. ).
Auto jezdilo v pořádku, vše funkční, vše se chovalo jak má a nedávno mi nastal problém:
Motor na volnoběh běžel v pořádku, při jízdě rovně OK ale do zatáček pod jakkoliv sešlapnutým plynem auto škubalo a jen drželo rychlost ( bez plynu auto jelo OK ) .
Dělalo to i za plné nádrže i skoro prázdné. Postupem času při přejíždění z domu na dílnu se problém posunul, že se toto stávalo i na rovince a momentálně je stav, že to dělá pouze od cca čtvrt až půl otočení volantu doleva ( za jízdy - ve vyšších OT se to projevuje méně ).
Pod více jak půl otočení volantu vlevo se opět chytne a až do plného rejdu jede OK ( už jen minimálně to udělá na rovince z mírného kopce a občas když stojí tak na volnoběh "bublá" ).
K tomu se i zvýšila bohatost směsi (A/F), která je chvíli mezi 11,5 - 15 a během jízdy jde na 19,5 - 20 bez plynu i s plynem a tak se to střídá ( chvilku to a chvilku to ) .
Zkontrolovalo se celé palivové vedení společně s pumpou, odvětrání, změřené tlaky OK, kostření OK, kontakty OK, pojistky OK, vstřiky OK, nové svíčky, regulátor tlaku serie OK, filtry a olej nový, váha vzduchu OK, vedení vzduchu OK, chladič a cooler OK, plynové lanko OK a td..
Zkusím ještě přetěsnit ECCS, vyměnit volnoběžný ventil, zkontroloju lambdy a případně zajedu napíchnout jednotku, zda je mapa OK ale s tím škubáním do levotočivých zátáček si už absolutně nevím rady. Někdo tvrdil, že by to mohlo omezovat servo nebo že by se mohla pumpa nějakým způsobem "přicucnout" ale uložená je dobře, sítko čisté. Nebo nějaké teplotní čidlo?
Kdyby někoho napadlo, po čem se podívat nebo lépe jestli někdo takový problém řešil a vyřešil - budu rád za jakoukoliv radu.
Díky a mějte se!