V?le hridelky turba - decentni kontakt se sacim otvorem
Napsal: 03.06.2005, 19:21
Rekl jsem si ze po cca roce prekontroluju vuli hridelky turba. Kdyz jsem koupil auto tak tam axialni vule nebla zadna a radialni cca 0,5mm - 0,7 (ono se to tezko zjistuje hybanim rukou) Kontaktu kompresorove casti se sacim otvorem jsem si nevsiml. Auto melo najeto cca 100 tisic. Olej mam Castrol Magnatec 10W-40.
Dnes v cca 107 tisicich jsem opet koukal na turbo a prvni ceho jsem si vsiml byly stopy kontaktu kompresorove casti se sacim otvorem. V sirce co jsou lopatky je to takove slabe vylestene - ne vydrene. Vule axialni zadna, radialni cca 0,5-0,7mm - (zjistoval jsem to tak ze jsem hybal s tou hridlekou a koukal jak se meni vule mezi otvorem a kompresorovym kole, take podle hybani rukou to vypada na takovou vuli) rekl bych ze vule je stejna jako pred rokem. Ale pred tim jsem si nevsiml kontaktu se sacim otvorem.
Jinak turbo je seriovka - tlaci skvele (mam nastaveny seriovy tlak 0,7 baru) nevydava zadne divne zvuky. Hridelka se otaci zlehounta. Muze byt ten kontakt turbiny s otvorem moc nebezpecny? Je to normalni u Turba s tolika najetymi km. Mam to nijak resit nebo nechat byt a sledovat zda se to bude zhorsovat?
Zkusim si pro jistotu nachat zmerit tlak oleje jestli je ok.
Diky za rady.
Dnes v cca 107 tisicich jsem opet koukal na turbo a prvni ceho jsem si vsiml byly stopy kontaktu kompresorove casti se sacim otvorem. V sirce co jsou lopatky je to takove slabe vylestene - ne vydrene. Vule axialni zadna, radialni cca 0,5-0,7mm - (zjistoval jsem to tak ze jsem hybal s tou hridlekou a koukal jak se meni vule mezi otvorem a kompresorovym kole, take podle hybani rukou to vypada na takovou vuli) rekl bych ze vule je stejna jako pred rokem. Ale pred tim jsem si nevsiml kontaktu se sacim otvorem.
Jinak turbo je seriovka - tlaci skvele (mam nastaveny seriovy tlak 0,7 baru) nevydava zadne divne zvuky. Hridelka se otaci zlehounta. Muze byt ten kontakt turbiny s otvorem moc nebezpecny? Je to normalni u Turba s tolika najetymi km. Mam to nijak resit nebo nechat byt a sledovat zda se to bude zhorsovat?
Zkusim si pro jistotu nachat zmerit tlak oleje jestli je ok.
Diky za rady.