Stránka 1 z 2
					
				240sx spojka-řazení
				Napsal: 17.11.2005, 19:38
				od Marek Radim
				Čím to asi bude? 
Řazení: Když je auto v klidu(stojí) tak jde řazení z 1 na 2 ůplně v pohodě. 
Když auto rozjedu na 1 a pak chci zařadit 2 tak to jde jakoby přes nějaký zub. 
Abych nemusel řadit přes zub,tak musím řadit z 1 na 2 pomalu-pomalu do mezi polohy,chvíli počkat cca 2 s a pak pohyb dokončit a řazení jde pak čistě. Že by byl špatný,nebo přilepený sinchron? 
Dík za odpověď.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:04
				od doublejay
				Presne tak, synchron (synchronizacni krouzek) slouzi pro srovnani rychlosti otaceni hnaci a hnane hridele pred zasunutim rychlosti, tedy nez jdou ozubena kola do zaberu. Pokud je vymlety, opotrebovany nebo i jen "zalepeny" usadami, starym srazenym olejem, pilinami atd., nesynchronizuje, klouze nebo nestaci z nejakeho duvodu srovnat rychlosti, jde razeni "pres zuby". Proplachnout prevodovku, vymenit olej, a pokud to nepomuze, vyjde levneji sehnat jinou nez opravovat stavajici. Bezna cena je 1500-2000Kc, za ty prachy bych to ani nerozdelaval.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:19
				od Heini
				Přesně tak synchrony v p..... !
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:44
				od Martin_534
				ještě to může dělat málo vypínající spojka
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:47
				od doublejay
				...to by se asi neprojevovalo jen mezi 1 a 2, ale jinak je to taky jedna z moznosti. Kdyz jsem mel cerstve namontovanou lamelu, par desitek km trvalo, nez si sedla a mohl jsem normalne radit.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:48
				od Marek Radim
				Chystám se měnit spojku,pak dám vědět jak to dopadlo.Osobně si myslím ,že příznaky řazení přes zub zůstanou.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:52
				od Heini
				Jestli při přeřazení musí dát meziplyn jinak to jde přes zoubky, tak to budou. 
Ale zkus nejdříve olej.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 20:58
				od Marek Radim
				Vyměním,a pak dám vědět jaký bude výsledek.
			 
			
					
				
				Napsal: 17.11.2005, 21:08
				od doublejay
				S tim meziplynem - malokdo to umi pouzivat, takze asi tak: pri razeni nahoru se musi 2x proslapnout spojka (bez dotyku s plynovym pedalem). Pri razeni dolu se dava meziplyn, aby se zvysily otacky hnaci casti a co nejvic se priblizily otackam, ktere odpovidaji aktualni rychlosti jizdy na ten snizeny stupen, ktery chceme zaradit.
Prakticky - nahoru: jedu na pocatecni (nizsi) kvalt - spojka - prevodova paka na neutral - spojka pustit - spojka seslapnout - zaradit vyssi kvalt - spojka pustit.
Dolu: jedu na pocatecni (vyssi) kvalt - spojka seslapnout - kvaltpaka na neutral - plyn na pozadovane otacky - spojka seslapnout - zaradit nizsi kvalt - spojka pustit. 
P.S. ...a musi se to zvladat pekelne rychle  

 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 00:23
				od remo
				taketo podobne sa stava aj mne na byvalej IDANOWej ked radim z 1 do 2 za studena alebo ked auto stoji povedzme pol dna tak sem tam skoci cez zub. Ale ked sa uz zohreje ta to ide bez porblemov a zuby nechytaju.
			 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 01:33
				od Martin_534
				remo píše:taketo podobne sa stava aj mne na byvalej IDANOWej ked radim z 1 do 2 za studena alebo ked auto stoji povedzme pol dna tak sem tam skoci cez zub. Ale ked sa uz zohreje ta to ide bez porblemov a zuby nechytaju.
na to je jednoduchej recept:
za studena auto nevytáčet nad 3000 a po zahřátí to už půjde samo :-)
 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 01:49
				od remo
				no za studena by ma to ani nepadlo vytacat na viac:D:D
nie je to nijak tragicke, ale sem tam to citit na pake. a este sa stava z casu na cas problem pri radeni spiatocky tam skoci na niekolky krat.
			 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 09:56
				od doublejay
				To mne se obcas (casto) nepodari zpatecku zaradit vubec, musim kousek s autem "cuknout" na 1 dopredu a zkusit znovu. Asi se trefuju zubem na zub nebo co a musim se pohnout, abych trefil mezeru...
Poznamka: zpatecka a jednicka se nesynchronizuji!!! 

 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 10:37
				od Matysek
				Mám úplně stejnej problém jako Doublejay a musím ho řešit taky tak. Je to docela na pytel když musím někam zacouvat a u toho popojíždět dopředu nedejbože když musí ostatní řidiči čekat a nebo když si zaparkuju čumákem těsně před stojící auto což už se mi taky stalo pak nemůžu už ani dopředu a dozadu to taky nejde  
 
  
 
			
					
				
				Napsal: 18.11.2005, 12:01
				od remo
				no aspon vidim ze mame podobny problem. ja aspon zatial nemusim posuvat na 1 dopredu staci ked trochu pretocim s pustenou spojkou a uz to ide do poho.