Stránka 1 z 5

Vstup a vystup oleja na turbe

Napsal: 07.04.2006, 21:27
od raddy
Je presne urcene co je vstup a co vystup oleja na turbe alebo sa to da medzi sebou vymenit?

Napsal: 07.04.2006, 21:35
od Martin_534
tak to mě taky zajímá :)
ale myslím, že je to jedno, protože ten olej stejně turbem jenom proteče

Re: Vstup a vystup oleja na turbe

Napsal: 07.04.2006, 21:37
od Hynek
raddy píše:Je presne urcene co je vstup a co vystup oleja na turbe alebo sa to da medzi sebou vymenit?
copa :) máš na novym turbu stejný příruby na olej ?
rozhodně si myslim že to jedno neni, větší otvor bude výstup, aspoň to tak bylo na všech turbech co jsem měl v ruce ...

Napsal: 07.04.2006, 21:41
od raddy
no pytam sa preto, ci nahodou nie je na vstupe nejaka redukcia a vystup je volny....

totiz, ma seriozny problem. mam konecne zlozene auto a turbo mi tlaci olej cez kompresor do hadice co ide od filtra vzduchu....zda sa mi to divne, kedze ten olej by musel ist proti prudu vzduchu.....potom ten olej steka spat do turba (je ho vidiet okolo vstupu kompresora) a nasledne za efektnych bielych oblakov dymu opusta vyfuk....Je to cele dost divne, hlavne to ako sa dostava olej cez kompresor....Som si myslel ze ak je nejaka restrikcia na odvode oleja (ak je to original privod napr....) tak ze je v turbe prilis vysoky tlak oleja.....Ale to je len uvaha...

Napsal: 07.04.2006, 21:49
od Hynek
raddy píše:no pytam sa preto, ci nahodou nie je na vstupe nejaka redukcia a vystup je volny....

totiz, ma seriozny problem. mam konecne zlozene auto a turbo mi tlaci olej cez kompresor do hadice co ide od filtra vzduchu....zda sa mi to divne, kedze ten olej by musel ist proti prudu vzduchu.....potom ten olej steka spat do turba (je ho vidiet okolo vstupu kompresora) a nasledne za efektnych bielych oblakov dymu opusta vyfuk....Je to cele dost divne, hlavne to ako sa dostava olej cez kompresor....Som si myslel ze ak je nejaka restrikcia na odvode oleja (ak je to original privod napr....) tak ze je v turbe prilis vysoky tlak oleja.....Ale to je len uvaha...
no to vypadá že jsou těsnění v čudu. ve předu i vzadu je na hřídelce k těsnění kroužek, kterej to už bude mít za sebou, nebobůh ví jestli ho tam amici vůbec dali, mě to hulilo vždycky jenom do výfuku...

Napsal: 07.04.2006, 21:52
od raddy
to turbo je uplne novo repasovane, dymili to od prveho startu, zeby tam nedali tesnenia sa mi ani nechce uvazovat :? :x
este preskumam ten privod a odvod oleja....

Napsal: 07.04.2006, 21:57
od Hynek
kdyby to nebylo tim přehozenim přívodu a odvodu tak se můžeš podívat jak je na tom to tesnění na výfukový straně tu skříň neni problém sundat a těsnění proměřit. na tý kompresorový straně už musíš ale sundavat vrtulku ...

Napsal: 08.04.2006, 02:07
od adner
Máš špatné odvětrání kliky,tím pádem přetlak ve vaně,olej z turba nestéká dolů,ale leze přes labyrinty na osičce jak do sání,tak do výfuku.Odvod oleje je vždycky ta větší díra a musí být dole,aby se oil neshromažďoval v komoře,nepřehřál se a nemohl zde karbonovat.

Napsal: 08.04.2006, 06:22
od Fugo
jak píše adner, špatné odvětrání klikové skříně, dělalo mě to taky a to tak že za mnou nebylo vidět po odpojení hadice z ventil deklu a ucpání hadice do sání to přestalo, hadice z ventil deklu je momentálně na volno.

Napsal: 08.04.2006, 07:06
od raddy
zle odvetranie zrejme neprichadza do uvahy....
odvetranie vaciek je uz davno odpojene a spojenie medzi vanou a vackami je priechodzie (ale radsej ho este skontrolujem).
Bud bude prehode vstu z vystupom alebo nejakym sposobom blokovany odtok oleja z turba do vane.

Napsal: 08.04.2006, 11:15
od raddy
takze odvetranie vane je skontrolovane a bezchybne.

bude sa musiet dat dole turbo a skontrolovat to, aj tak mi vsak nie je jasne ako sa dostava olej von cez kompresor....

Napsal: 09.04.2006, 15:41
od adner
Jestli máš přehozený vstup a výstup,tak to půjde rovnou do kompresoru i do turbíny a navíc se může stát,že ložiska zůstanou suchá(plovoucí),záleží na těsnosti labyrintů.

Napsal: 11.04.2006, 08:28
od raddy
takze male update:

vyzera to ze problem je sposobeny restrikciou odtoku oleja. Priemer odtokovej trubky je o dost mensi ako priemer odtoku na turbe a navyse je tam tesnenie s priemerom turbky (mensie) ktore vytvara skokove zmensenie priemeru. Ta ista trubka bola pouzita aj na starej T3, ale je mozne ze na novom turbe to vytvara nadmernu restrikciu a olej neodteka...
Olej ostava stat v centre turba a preteka do kompresora aj turbiny.....

Takze prerobim trubku na rovnaky priemer ako je odtok na turbe a uvidim...Inu pricinu zatial nevidim....

Ak mate nejake dalsie napady, sup sem s nimi :wink:

Napsal: 11.04.2006, 08:55
od blázen
vystupny průměr by měl byt vždy větši jako vstupní aby nedocházelo k narůstáni tlaku oleje v turbu. KDyž se třeba karbon bude usazovat víc na výstupu tak zase bude výstup menší než vstup a budeš tam kdes byl - len úvaha :roll:

Napsal: 12.04.2006, 00:46
od adner
Výstupní díra musí být několikanásobně větší,protože do vstupu jde olej pod tlakem,kdežto z výstupu teče samospádem.Z toho taky vyplývá,proč musí být vývod oleje z turba kolmo dolů.