Stránka 1 z 2

setrvák made by doma

Napsal: 14.05.2006, 01:45
od adner
Vážení přátelé,jenom pro zajímavost.To aby bylo vidno,že to jde i bez USA.(A dalších.)Tzv lehký setrvačník-materiál dural letecký,kovaný.Třecí segment-ocel nerezová,speciální,odolná proti otěru.Věnec zubatý-původní ze stávajícího setrvačníku.
Návrh by adner,spolupráce-1 ks soustružník Emil,1 ks soustruh SU 160,rok výroby 1962 př.n.l. a 2 ks osoba různá,pohlaví vesnického,k radě vždy ochotná-tzv čumil obecný.Mějte prosím chvíli strpení,obrázky k nahlédnutí dodá co nevidět mister Hynek-RED DEVIL!

Napsal: 14.05.2006, 07:24
od rozum
a cena pro zajemce?

Napsal: 14.05.2006, 08:42
od Hynek
tak tady ho máme krasevce :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Napsal: 14.05.2006, 09:28
od Martin_534
moc pěkná práce
o kolik je lehčí?


a možná blbej dotaz, k čemu je to dobrý? zvlášť u tříkila :)
rychlejc se to bude vytáčet, zvládne to vyšší otáčky, ale potřebuješ to? :)

Napsal: 14.05.2006, 10:24
od rozum
Martin_534 píše:moc pěkná práce
o kolik je lehčí?


a možná blbej dotaz, k čemu je to dobrý? zvlášť u tříkila :)
rychlejc se to bude vytáčet, zvládne to vyšší otáčky, ale potřebuješ to? :)
a taky bude otacky rychleji ztracet, nebude to trochu nepohodlny pri normalni jizde?

Napsal: 14.05.2006, 11:12
od mrkevvzime
hm to vypada mooc pekne

Napsal: 14.05.2006, 11:13
od Kentoya
no a za kolik to budeš vyrábět na dvoukila ty jeden opavskej ze zplzenáku

Napsal: 14.05.2006, 18:27
od raddy
aka je zaruka ze sa neroztrhne? robil si materialove a unavove skusky? To je presne ten rozdiel medzi tymi z USA....

Napsal: 14.05.2006, 21:37
od Kentoya
jestli je to vážně letecký kovaný dural, tak v pohodě a bude přinejhorším stejně dobrý jako z USA

Napsal: 15.05.2006, 00:12
od adner
Nazdar klucí.Možná někoho zklamu,ale setrvák se vyrábět nebude,ten je jen pro mně.Spíš sem vám chtěl ukázat,že netřeba se toho bát,neboť na tom není nic zázračného.
Martin:nevážil jsem,nemám stroj,který by se zmocnil originálního dílu,odhadem tak 40% původní hmoty.Na druhou otázku sis odpověděl sám-...rychleji vytáčet-co to znamená?
rozumik:šestiválec v podstatě setrvák nepotřebuje,pouze pro rozjezd(a pár dalších kravin,který pro mně nejsou podstatný),kolikrát je dobrý o vlastní jízdě rozhodovat sám a nenechat to dělat kus rozmotanýho železa
mrkevvzime:dik
Kentoya:tůdle,nic nebude,ještě mě někde předjedeš
raddy:Proč se to neroztrhne?Protože sem to řek.A kdyby ne,osobně mi můžeš nacpat šišku do p..dele.Kdo to zná,ví že je to dobrá přísaha.Jen pro tvůj klid-už jsem vyrobil víc setrváků z mnohem horšího materiálu a
na mnohem vyšší otáčky.Jestli máš strach z roztržení,vyhni se litině.Co se týče amíků,neměl bys jim všechno věřit.Poslední slušný auto postavili hluboko v minulém století.Něco jako naše Jawa.
Kentoya:pán ví,o čem je řeč.Při začišťování děr se mi podařilo o něj říznout.No comment.

Napsal: 16.05.2006, 03:57
od Brblak
Moc pěkný.
Takový bych taky rád viděl na svém motůrku.
Pro začátek si asi odeberu 1/3 materiálu na sériovym.

Napsal: 16.05.2006, 08:15
od Bidrin
Setrvačník vypadá pěkně a je vidět, že jste odvedli kus poctivé strojařské práce. Myslíš si ale, že to bude stačit???

Jedna věc je udělat přesně tvar, který nebude házet a druhá věc je co bude dělat při zatížení v souvislosti s tepelnou roztažností – třeba když pustíš spojku v 6500 ot/min po 2 hodinách ostrého ježdění….

Neřekl bych ale že šestiválec nepotřebuje setrvák – potřebuje ho jakýkoliv motor – i 12 válec…

Že se setrvačník neroztrhne ještě neznamená, že je dobře udělanej a nezpůsobí další škody – i malé vibrace, které nebudou vizuálně cítit budou pomáhat většímu opotřebení ložisek na klice – minimálně tomu blízko setrvačníku.

Budeš celý klikový mechanismus vyvažovat dynamicky, nebo sis prostě řekl že to přece kompletně i s klikou házet nebo vibrovat v 6000 ot/min nebude a basta, i kdyby ti měli do zadku narvat meloun??? …
V žádném případě bych ti nepřál, aby se ti setrvák roztrhl, ale veř tomu, že bys nebyl první ani poslední komu se to stalo a to se občas rozletí i vyzkoušený setrvačníky, jejichž konstruktéři ví o kolik je odlehčily od originálu – i toto má svoje hranice, dělali třecí zkoušky podobně jako na brzdách atd….

Pořádnej dynamicky vyváženej setrvačník, u kterého mě výrobce bude garantovat, že sebou setrvák nevezme při roztržení další motorové díly za tisíce dolarů, případně někoho nezabije, stojí samozřejmě balík peněz a tobě se podařilo díky Emilovi ušetřit slušnou pálku - nedivím se ti ale, že ho nechceš vyrábět ve více kusech – jestli jste to dělali na klasických strojích, tak to muselo být pěkných pár (desítek?) hodin práce.

Já se ti přiznám narovinu, že se mě ozývalo mraky lidí a chtěli vyrábět setrvačníky na kde co, ale nikomu se jen tak nepodaří mě k tomu zlomit, protože to „co kdyby náhodou“ může stát někoho život, zdraví, ale minimálně pořádnej balík peněz, když se stane průšvih a něco se prostě nepodaří „odhadnout“ stejně dobře jako konstruktérům, kteří mají se setrvákama zkušenosti a opravdu je umí konstruovat tak, aby přinesli požadovaný efekt a ne jenom vícenáklady a průser…

Napsal: 16.05.2006, 08:51
od raddy
sakra, presne takto som to chcel napisat hned :wink:
dobre napisane Bidrin, stoji to naozaj za zamyslenie. A specialne to plati pre uberanie materialu zo serioveho zotrvacniku, to je ruska ruleta.

Napsal: 16.05.2006, 23:04
od Kentoya
jinak at je jasno
jsem si jistej, že pokud si nechám udělat takovej setrvák, tak jde i s klikou a řemenicí na vyvážení a to na 10 000 toček, předpokládám, že to udělá i adner, jestli ne jeho chyba
letecký kovaný dural se prostě neroztrhne, to spíš uletí ty šrouby kterýma to drží, jinak litinu jak psal adner opravdu nebrat a taky pozor na kompletní překalení, pouze nitridace popř cementace, ale do větší hloubky a ze strany spojky
jinak jsi psal třecí strana nerez AKV nebo jiná napiš číslo, jinak u nerezi platí to samé jako u leteckého duralu, pokud ji nepřehřeješ 800 stupni celsia, pak se mění trochu vlastnosti, ale musel by si prohřát celý profil, nikoliv jen povrchově a to u spojky je takřka nemožné

ad adner co chceš za dural z kterýho si to pilníkem ojedu do kulata :lol:

Napsal: 17.05.2006, 01:30
od adner
Tě pic kluci.
Nebojte se,my taky používáme mozek,nebo se o to aspoň snažíme.Jen pro formu:nešlo mi o to ,ušetřit prachy,ale spáchat něco vlastnoruč,protože z toho lezou potřebný data a ne z koupě nějakýho ultra ověřenýho nesmyslu.Auta nacpaná záležitostmi jenom podle názvu,jak z toho může mít někdo radost?Řeči o tom,že něco nejde,těch denně slyším spoustu,ale mě ty vlastní kola jezdí už roky,vlastní brzdy brzdí roky,vlastní setrváky(i litinové) rotují roky,sakra jak to,že to funguje,když by nemělo?Pánové,bez urážky,to jsou zbytečné řeči,lepší je jít a něco dělat.Až budu mít volnou chvilku,tak vám sem šoupnu návod,jak si doma vyrobit plovoucí kotouče.Jsem zvědav,kdo zas přijde s tím,že to nejde.Těším se na vaše podnětné připomínky.
To kpt LUIS:1kg/15 euro je to kuwa drahý,ale nejlepší,co jsme měli v ruce.Jdeš do toho?