Stránka 1 z 2
					
				elektrický ventilátor
				Napsal: 04.07.2006, 13:38
				od swed
				Zapojil jsem do auta přes novou pojistku el. ventilátor na chladič, ale zatím ho mám ručně spínaný. Už jsem to u někoho viděl automaticky. Máte tam přidané spínací čidlo na teplotu někde předpokládám ponořené do vody? Zajímá mě řešení atd. Popř jestli tam má potom cenu nechat starou mechanickou vrtuli.Docela bych jí vyhodil když ventilátor nasává bzduch z chladiče a žene ho na motor.
			 
			
					
				
				Napsal: 04.07.2006, 15:14
				od Martin_534
				el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče
			 
			
					
				
				Napsal: 04.07.2006, 15:40
				od Mirek
				Martin_534 píše:el. ventilátor se dává místo mechanický vrtule.
spínač - teplotní čidlo je nejlepší navrtat do chladiče
do chladice? Cim bliz motoru tim lepsi ne?
 
			
					
				
				Napsal: 04.07.2006, 17:32
				od Martin_534
				ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
			 
			
					
				
				Napsal: 04.07.2006, 19:19
				od swed
				mno něco na tom místě v chladiči bude. Pokoukám vhodné místo  

 
			
					
				
				Napsal: 05.07.2006, 08:08
				od Mirek
				Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam 

 Jen popisuju jak sem to myslel 

 cidlo v chladici bude ok 

 
			
					
				
				Napsal: 05.07.2006, 08:18
				od 935Baby
				Mirek píše:Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam 

 Jen popisuju jak sem to myslel 

 cidlo v chladici bude ok 

 
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil  
 
 
Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.
 
			
					
				
				Napsal: 05.07.2006, 08:52
				od Mirek
				935Baby píše:Mirek píše:Martin_534 píše:ne, ventilátor přece má chladit chladič a proč by ho měl chladit, když je termostat zavřenej a voda do chladiče neteče a chladič je studenej i když je v motoru 90st. voda
OK..ja sem to teda nemyslel do motoru ale co nejbliz za termostat...protoze voda nezacne nejdriv varit v chladici ale v motoru, takze jakmile by se zacal motor prehrivat, cidlo hned za termostatem by melo rychlejsi reakci a zacalo chladit vic..i kdyz vzhledem k delce hadic je to asi za nedbatelny ten rozdil...takze to neberte tak ze se hadam 

 Jen popisuju jak sem to myslel 

 cidlo v chladici bude ok 

 
Nejvetší prdel byla se Škudkama 105 atd. Tam bylo čidlo ve předu u chladiče a když motor začal vařit tak něž se dostala vařicí voda do chladiče tak už bylo pozdě že sepnul a nic neuchladil  
 
 
Jinak s tím čidlem na SX jsem viděl že to spousta lidí má jak říka Mirek v té horní hadici co jde od termostatu tak ji prerušili a vložili adapter na čidlo.
 
 Presne tuhle variantu sem myslel 

 
			
					
				
				Napsal: 05.07.2006, 21:08
				od Kentoya
				hoši ono je to jedno, pokud v chladiči dá se čidlo co spíná při nižší teplotě, pokud za termostatem zase vyšší
			 
			
					
				
				Napsal: 06.07.2006, 10:25
				od blázen
				podlemě nejjednoduchši je koupit z vrakače chladič, co má to čidlo v sobě  

 
			
					
				Re: elektrický ventilátor
				Napsal: 14.02.2012, 22:35
				od Miragge
				Pokus o oživení starýho tématu  
 
   
   
 
Amíci nejčastěji používají tyhle ventilátory:
1993–1997 Nissan Altima, motor nevim:
http://www.240sxforums.com/forums/s14-2 ... -pics.html
dvouvrtule, pasuje výškou, jinak je trochu širší. 
1990-1995 Ford Taurus, motor 3,8l Essex V6:
http://www.240sxforums.com/forums/resou ... elays.html
jedna vrtule, prý dělá kravál a cucne si hodně šťávy. Každopadně Ford v Nissanu...  
 
 
Názorná ukázka ventilátoru z Fordu Taurus:
 
Porovnání obou:
http://www.sr20forum.com/240sx-s13-s14- ... rison.html
Bych chtěl uklidit pod kapotou, vyhodit saharu, starou vrtuli, vrazit tam nízkej el. ventilátor a nejlíp vše Nissan.  
 
 
Kluci poraďte, z čeho by tak nejlíp "pasovala" elektrická (dvou-)vrtule se saharou? Bluebird, Almera, Primera...???  

 
			
					
				Re: elektrický ventilátor
				Napsal: 15.02.2012, 13:28
				od Trinom
				Ford 

 
			
					
				Re: elektrický ventilátor
				Napsal: 15.02.2012, 13:56
				od blázen
				Opel frontera
			 
			
					
				Re: elektrický ventilátor
				Napsal: 15.02.2012, 19:33
				od mara_m
				ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene
			 
			
					
				Re: elektrický ventilátor
				Napsal: 16.02.2012, 00:16
				od Miragge
				blázen píše:Opel frontera
Blázne, Nissan the only way to go  

 Jak to pasuje?  
mara_m píše:ja mam almera 95 rok cena 1000kc pasuje na sirku presne na vysku je o 4cm mene
Co zapojení? Přes OEM relátko?
S ohledem na trubky FMICu okolo chladiče, nebyla by byla lepší kombinace stejná výška sahary jako chladiče + užší než chladič? By to jinak bylo dost na těsno