Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95
Dlouhou dobu jsem to chtel vyzkoušet ale tak nejak jsem se k tomu dostal az dnes.
Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.
Popis auta:
Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km )
Vlastní test:
akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.
Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy
Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20
Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo
Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.
Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.
Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.
:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.
Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.
Popis auta:
Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km )
Vlastní test:
akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.
Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy
Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20
Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo
Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.
Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.
Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.
:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Rozhodne pochvala za zaujimavy test.
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem to tak dopodrobna netestoval, ale moje zkusenosti jsou takove (overeno na nekolika plnych nadrzich), ze s benzinem V-Power Racing 100 mam na 100 ujetych km o 1-1.5l nizsi spotrebu. Zcela evidentni je narust krouticiho momentu v nizkych otackach, muzu jet na vyssi rychlostni stupen pomaleji, motor jde rychleji do otacek atd. Naprosto katastrofalni je (po nejake dobe jezdeni na tento benzin) prechod zpatky na N95. To si pripadate, ze musite strasne slapat na plyn, aby to trochu jelo. Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
- cornhollio
- user
- Příspěvky: 981
- Registrován: 14.07.2005, 11:37
- Bydliště: in the middle of nowhere
hmmm, zaujimave, ja jazdim standardne na 98okt. benzin, ale nikdy som si nevsimol nejaky rozdiel oproti 95, ale zase som sa na to nezameriaval.doublejay píše:Dalsi dulezity poznatek je, ze pri tlaku turba (T25 od Michala, s temi vetsimi lopatkami) 1.1b na V-Power 100 se nevyskytuji ani ojedinele detonace...
Dovod preco jazdim na 98okt. je len potlacenie detonacii...A pre zaujimavost, s 98okt. benzinom a vstrekovanim vody nemam detonacie ani pri 1.4bar a takmer na maximum zvysenom predzapale...
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
No ja si myslím že k tomu zlepšení času (zvýšení výkonu) došlo kvůli tomu, že ten benzín je mnohem kvalitnější a tudíž lépe prohoří a předá vetší energii pístu.raddy píše:
Moj nazor je ze pripadne zlepsenie parametrov motora sa ale neda pripisat vyssiemu oktanovemu cislu (za predpokladu ze nejazdis na benzin s prils nizkym oktanovym cislom), pretoze ECU S13 nijakym sposobom neupravuje predzapal v zavislosti od miery detonacii, tym padom je vykon motora neovplyvneny oktanovym cislom. Modernejsie ECU ale dynamicky upravuju predzapal na najvyssiu moznu hodnotu v zmysle poctu detonacii, takze tam moze byt narast vykonu realny.
Myslim ze v tvojom pripade sa jedna bud o statisticku chybu alebo aditiva v tomto benzine ako take zvysia vykon motora, nie vsak oktanove cislo.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche