odlehčování ojnic
Napsal: 22.07.2006, 23:37
věřte že každý gram je zná a že každý gram až budete odlehčovat je sakra dřina
1, nepočítejte s kilama, sériové ojnice váží cca 670 gramů a maximální odlehčení vidím 30 gramů na ojnici
2, snažte se odlehčovat po stranách nikoli z čel ojnice
3, hlavní a nejdůležitější věc je vyvážení ojnic, tudíž až budete mít ojnice zhruba odlehčené, v žádném případě neodlehčujte hned na max, musíte začít s vyvažováním, je důležité, aby každá ojnice vážila nejen stejně jako celek, ale měla stejnou váhu i v místě spodního oka (oko klikového hřídele)
4, váhové rozdíly našeho motoru jsou dostačující v toleranci jednoho gramu, budete li chtít nějakým zázrakem točit víc jak 8000, tak se snažte jít do půl gramu
5, jestliže vás to po třetím dnu přestane bavit, tak s tím ani nezačínejte je to na týden
postup při vyvažování, jelikož mnoho z vás nebude mít laboratorní váhu, ale jen kuchynskou digitální, jedno vážení vám nestačí, osobně vážím 5x nejmenší a největší hodnotu škrtám a zbývající tři hodnoty by se neměli rozcházet o více jak +- gram jinak vážíte špatně a průměr je dostačující výsledek na jednu ojnici
při vážení první ojnice si nakreslete jak leží a všechny ostatní pokádejte na váhu stejně zamezíte odchylkám měření,
při vážení spodního oka se to provádí takto, je nutný nějaký pevný bod mimo váhu, osobně používám kalený kolík o průměru 3 mm který si položím na dvě prismata a označím si jeho polohu na tento kolík navléknu horní oko ojnice a spodní oko položím na váhu vždy na stejný bod a to co nejblíže středu váhy, ojnice se váží ve vodorovné poloze, tzn že středy obou ok jsou ve stejné výši nad zemí horní na kolíku spodní na váze
mnoho zdaru a trpělivosti
1, nepočítejte s kilama, sériové ojnice váží cca 670 gramů a maximální odlehčení vidím 30 gramů na ojnici
2, snažte se odlehčovat po stranách nikoli z čel ojnice
3, hlavní a nejdůležitější věc je vyvážení ojnic, tudíž až budete mít ojnice zhruba odlehčené, v žádném případě neodlehčujte hned na max, musíte začít s vyvažováním, je důležité, aby každá ojnice vážila nejen stejně jako celek, ale měla stejnou váhu i v místě spodního oka (oko klikového hřídele)
4, váhové rozdíly našeho motoru jsou dostačující v toleranci jednoho gramu, budete li chtít nějakým zázrakem točit víc jak 8000, tak se snažte jít do půl gramu
5, jestliže vás to po třetím dnu přestane bavit, tak s tím ani nezačínejte je to na týden
postup při vyvažování, jelikož mnoho z vás nebude mít laboratorní váhu, ale jen kuchynskou digitální, jedno vážení vám nestačí, osobně vážím 5x nejmenší a největší hodnotu škrtám a zbývající tři hodnoty by se neměli rozcházet o více jak +- gram jinak vážíte špatně a průměr je dostačující výsledek na jednu ojnici
při vážení první ojnice si nakreslete jak leží a všechny ostatní pokádejte na váhu stejně zamezíte odchylkám měření,
při vážení spodního oka se to provádí takto, je nutný nějaký pevný bod mimo váhu, osobně používám kalený kolík o průměru 3 mm který si položím na dvě prismata a označím si jeho polohu na tento kolík navléknu horní oko ojnice a spodní oko položím na váhu vždy na stejný bod a to co nejblíže středu váhy, ojnice se váží ve vodorovné poloze, tzn že středy obou ok jsou ve stejné výši nad zemí horní na kolíku spodní na váze
mnoho zdaru a trpělivosti