Stránka 1 z 1

zaujimavost ohladom RB20DET AFM

Napsal: 15.08.2006, 08:10
od raddy
vcera som prisiel na zaujimavu vec suvisiacu s mojim RB20DET AFM. Tento AFM je na rozdiel od serioveho uplne otovreny, meracie odpory su priamo v priereze AFm (rovnako ako Z32AFM).
Ako viete, hned za AFM je v hadici vstup z odvetrania vaciek, ktory smeruje proti prudu vzduchu do AFM. Ja normalne nemam zapojene odvetranie spat do sania, ale moje vecne spekulacie ma dohnali k tomu, ze som to skusobne zapojil spat do sania. Auto zrazu prestalo ist, vykon nikde, volnobeh zly. Pokusmi som prisiel na zaujimavu vec. Staci jemny prud vzduchu oproti RB AFM cez ten otvor v hadici a hned to zmeni meranie AFM. Staci tam dat hadicu a jemne fuknut a motor hned zacne ist horsie. Seriovy AFM ma inu konstrukciu, odpory su schovane za prepazkou, takze tam to neovplyvnuje.
Kedze v booste vzdy ide cez odvetranie vaciek prud vzduchu von, je RB AFM negativne ovplyvneny, co sposobuje nespravne meranie vzduchu.
Takze kdo pouziva (alebo uvazuje) o RB20DET AFM, treba si dat pozor a nezapajat odvetrranie spat do sania. (ak je odvetranie vaciek v seriovom zapojeni cez PCV ventil, tak na volnobehu je tam podtlak a do AFM to bude fukat len pri booste).
Je dost mozne, ze podobny problem sa moze vyskytovat aj pri Z32 AFM.

Napsal: 15.08.2006, 11:45
od kenivruh
To mi pripomina ako som daval dole ten seriovy AFM a kukam, kde preboha su tie drotiky :?: Az potom som si vsimol, ze AFM na S13 je iny a ma cely ten snimac schovany v bocnej vetve. :D

Napsal: 15.08.2006, 12:21
od Martin_534
s tím bych nesouhlasil, protože ty výpary co jsou z odvětrávání vaček by měl motor nasát zase turbem

Napsal: 15.08.2006, 12:30
od raddy
Martin_534 píše:s tím bych nesouhlasil, protože ty výpary co jsou z odvětrávání vaček by měl motor nasát zase turbem
to mas samozrejme pravdu, ale ako hovorim, seriovy AFM ma odpory schovane za prepazkou. Predpokladam ze pri RB motore je odvetranie napojene bud dalej od AFM alebo po prude vzduchu. V pripade instalacie RB AFM do S13 je vystup z odvetrania hned za AFM a sposobuje to uvedene problemy. Na volnobehu je to za normalnych okolnosti jedno, pretoze v odvetrani je podtlak ale pri booste prud vzduchu z odvetrania ide priamo do AFM. V pripade ak je blokovany PCV, tak je problem aj na volnobehu. Da sa to velmi lahko odskusat....Velmi podobne problemy su ked je AFM umiestneny hned pred turbom.
Inak, nie je problem AFM umiestnit pred klapku a je po problemoch....

Napsal: 15.08.2006, 12:35
od Goodziller
Me jen tak napadlo. Pri tom umisteni AFM primo pred skrtici klapku.
Podle me to musi delat nejaky kraviny, jelikoz uz tam proteka stlaceny vzduch. Takze to musi ukazovat nejake blbosti.

Napsal: 15.08.2006, 13:22
od raddy
Goodziller píše:Me jen tak napadlo. Pri tom umisteni AFM primo pred skrtici klapku.
Podle me to musi delat nejaky kraviny, jelikoz uz tam proteka stlaceny vzduch. Takze to musi ukazovat nejake blbosti.
funguje to uplne bez problemov a je to odskusane. preteka tam presne ten isty vzduch co aj pred turbom. treba si uvedomit, za na druhej strane, za filtrom je PODTLAK a takisto to funguje :wink: na uk fore to odskusaly....inak, nie je zlozite to skusit, ak ma niekdo zaujem, je to riesenie napr. pre problemy s BOV a pod...

Napsal: 15.08.2006, 14:06
od Martin_534
to je zajímavá varianta, ale myslel jsem si, že to z nějakýho důvodu nefunguje, proč jí tam vlastně nedává výrobce?

Napsal: 15.08.2006, 14:09
od blázen
no tahle varianta mě zajímá, škoda že se sni nepřišlo trochu dříve

Napsal: 15.08.2006, 14:11
od raddy
sorry, nenapadlo ma informovat vas, zachytil som to uz davnejsie....
jedina obava bola ci konstrukcia AFM vydrzi napor stlaceneho vzduchu, ale nic take sa nepotvrdilo.