zaujimavost ohladom RB20DET AFM
Napsal: 15.08.2006, 08:10
vcera som prisiel na zaujimavu vec suvisiacu s mojim RB20DET AFM. Tento AFM je na rozdiel od serioveho uplne otovreny, meracie odpory su priamo v priereze AFm (rovnako ako Z32AFM).
Ako viete, hned za AFM je v hadici vstup z odvetrania vaciek, ktory smeruje proti prudu vzduchu do AFM. Ja normalne nemam zapojene odvetranie spat do sania, ale moje vecne spekulacie ma dohnali k tomu, ze som to skusobne zapojil spat do sania. Auto zrazu prestalo ist, vykon nikde, volnobeh zly. Pokusmi som prisiel na zaujimavu vec. Staci jemny prud vzduchu oproti RB AFM cez ten otvor v hadici a hned to zmeni meranie AFM. Staci tam dat hadicu a jemne fuknut a motor hned zacne ist horsie. Seriovy AFM ma inu konstrukciu, odpory su schovane za prepazkou, takze tam to neovplyvnuje.
Kedze v booste vzdy ide cez odvetranie vaciek prud vzduchu von, je RB AFM negativne ovplyvneny, co sposobuje nespravne meranie vzduchu.
Takze kdo pouziva (alebo uvazuje) o RB20DET AFM, treba si dat pozor a nezapajat odvetrranie spat do sania. (ak je odvetranie vaciek v seriovom zapojeni cez PCV ventil, tak na volnobehu je tam podtlak a do AFM to bude fukat len pri booste).
Je dost mozne, ze podobny problem sa moze vyskytovat aj pri Z32 AFM.
Ako viete, hned za AFM je v hadici vstup z odvetrania vaciek, ktory smeruje proti prudu vzduchu do AFM. Ja normalne nemam zapojene odvetranie spat do sania, ale moje vecne spekulacie ma dohnali k tomu, ze som to skusobne zapojil spat do sania. Auto zrazu prestalo ist, vykon nikde, volnobeh zly. Pokusmi som prisiel na zaujimavu vec. Staci jemny prud vzduchu oproti RB AFM cez ten otvor v hadici a hned to zmeni meranie AFM. Staci tam dat hadicu a jemne fuknut a motor hned zacne ist horsie. Seriovy AFM ma inu konstrukciu, odpory su schovane za prepazkou, takze tam to neovplyvnuje.
Kedze v booste vzdy ide cez odvetranie vaciek prud vzduchu von, je RB AFM negativne ovplyvneny, co sposobuje nespravne meranie vzduchu.
Takze kdo pouziva (alebo uvazuje) o RB20DET AFM, treba si dat pozor a nezapajat odvetrranie spat do sania. (ak je odvetranie vaciek v seriovom zapojeni cez PCV ventil, tak na volnobehu je tam podtlak a do AFM to bude fukat len pri booste).
Je dost mozne, ze podobny problem sa moze vyskytovat aj pri Z32 AFM.