Stránka 1 z 2

Lambda

Napsal: 30.09.2006, 19:16
od Martin_534
blbej dotaz, ale v jakejch režimach jí s13 ECU používá? vždy jsem si myslel, že jenom kolem 2500-4000ot při konstatní zátěži
může ovlivnit volnoběh?
a co všechno se stane, pokud posílá jednotce nesmyslný data?


proč to sem všechno píšu:
dostalo se mi do ruky auto DAVa a mimo jiné tam je asi špatná lambda, protože když je zapojená, tak auto zcela náhodně ztrácí výkon a chcípá jak za tepla, tak za studena, po jejím odpojení jde jako hodinky ...

Re: Lambda

Napsal: 30.09.2006, 19:17
od blázen
ty režimy neznám,..ale tuším za studena je lambda off.. já když ji odpojim se nic neděje.. aspon ted díky tobě vím,že by měla být vpořádku :D

Napsal: 30.09.2006, 19:22
od 935Baby
forum/viewtopic.php?t=6494&highlight=test+lambda+sondy

citace z prvniho prispevku v tom clanku:
Open loop (otevreny okruh):
- nastava v techto pripadech (ubrani plynu, vysoke zatizeni motoru, volnobeh, vady lambdy, nedostatecna aktivace lambdy, start motoru
Open loop - nepouziva (respektive neni tam zpetna vazba) se signal z lambdy, takze by nemela vadna lambda zpusobovat potize. Treba s tim volnobehem by nemela zlobit.

Jinak jak pises ty otacky kdy se pouziva labmda tak je to tak jak pises - ja kdyz to zkousel tak to bylo priblizne stejne

Mam diagnostiku ECU vyvedenou z toho diagnostickeho konektoru - tak jsem to parkrat sledoval za jizdy jak ty kontrolky blikaji. Synchronizovane blikaji od cca 2000rpm do cca 3200rpm, bud pri konstatnich otackach nebo pri plynule pomalejsi akceleraci.

Napsal: 30.09.2006, 19:40
od Martin_534
no právě, proto jsem lambdu neřešil, ale opravdu po odpojení lambdy všechny problémy se chcípáním skončili


projevovalo se to tak, že začali padat otáčky a naprosto nereagovalo na plyn, když se otevřela klapka, tak jenom začalo šíleně cvrkat z prostoru vstřiků, jediný co pomohlo bylo lehký otevírání klapky - vpodstatě blikání s idle switchem. dělalo to jak na volnoběh, tak při jízdě. při jízdě to bylo doprovázený totálním snížením výkonu na 0

Napsal: 30.09.2006, 19:48
od 935Baby
Jisty jsi tim nejsem, v manualu psali o tom open loopu kdy je to na nej preple a kdy ne - ja to puze prelozil a napsal sem.

Na mem aute odpojena lambda nemela absolutne na nic vliv (teda na spotrebu asi ano :lol: ) - za jizdy a ani pri vlonobehu jsem zadne problemy nemel - absolutne zadne, nic necukalo atd.

Delal jsi diagnostiku lambda sondy pres ECU? Otestujes a pokud neblika tak by to melo byt jednoznacne chybna lambda.

Treba ma spatne nastaveny ten idle switch?

Napsal: 30.09.2006, 19:56
od Martin_534
idle switch je dobře
právě že jsem zkusil snad uplně všechno a nic nepomohlo a okamžitě po odpojení lambdy všechny problémy zmyzeli ... je to prostě divný

jinak ještě dodám, že uplně stejně se chovala moje brava 1.6 16V, ale tam jsem se k odpojení lambdy nedostal :evil:

Napsal: 30.09.2006, 20:16
od UDC-team
Odpoj a jezdi,ja to tak udal u omegy a dobry... :lol:

Napsal: 30.09.2006, 20:41
od adner
článkem v sondě to nejspíš nebude,hledal bych závadu v relé vyhřívání,pokud je spojeno s napájením některého dalšího systému vstřikování(např se vstřiky)

Napsal: 30.09.2006, 20:44
od Martin_534
adner píše:článkem v sondě to nejspíš nebude,hledal bych závadu v relé vyhřívání,pokud je spojeno s napájením některého dalšího systému vstřikování(např se vstřiky)
co je relé vyhřívání?

Napsal: 30.09.2006, 20:50
od Libas
Martin_534 píše:
adner píše:článkem v sondě to nejspíš nebude,hledal bych závadu v relé vyhřívání,pokud je spojeno s napájením některého dalšího systému vstřikování(např se vstřiky)
co je relé vyhřívání?
Vyhřívání lambda sondy je tam proto, aby sonda rychleji začala korigovat směs, čím dříve se zahřeje, tím dříve plní svoji funkci.

Napsal: 30.09.2006, 20:55
od 935Baby
I kdyby to vyhrivani bylo KO tak by lambda fungovala po kratke jizde protoze by ji stacili zahrat vyfukove plyny a mela by zacit fungovat normalne. Rekl bych ze v momente kdy treba napriklad chladici kapalina bude zharata na provozni teplotu uz by lambda mela byt take dostatecne zahrata i v pripade nefunkcniho vyhrivani.

Napsal: 30.09.2006, 20:56
od adner
to je relé,které ti po startu zapne napájení vyhřívání sondy,aby byla co nejrychleji připravena k použití.Sonda,která má nízkou teplotu(pod cca 600 stupňů)nepracuje.Pokud je to relé,které přitom napájí i jinou část systému a je poškozené(opálené kontakty)bude způsobovat nekorektní chování zařízení.Pokud odpojíš sondu,přerušíš okruh velkého odběru proudu,stoupne napětí na onom relátku nad úroveň potřebnou k regulérní funkci a opticky je vše ok.Ovšem těch příčin může být mnohem víc.

Napsal: 30.09.2006, 20:59
od Martin_534
no elektrika v tom autě je v hodně bídnym stavu, jako skoro všechno - vytiskul jsem si schéma zapojení a snad na něco přijdu

Napsal: 30.09.2006, 21:00
od Martin_534
stejně ale nechápu, proč by se to projevovalo i na zahřátym motoru a v situaci, kdy by lamda neměla pracovat

Napsal: 30.09.2006, 21:02
od adner
to vyhřívání je zapojený pořád