Stránka 1 z 6
					
				Hmmm. Zeby sa blizil koniec benzinovych motorov ?
				Napsal: 04.12.2006, 14:39
				od kenivruh
				
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 15:12
				od raddy
				ziadny strach, este hodne dlho sa nebude povazovat rozsah otacok dizla (2000-4000ot) za sportovy, chvalabohu...
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 15:48
				od milonovo
				No to už ale dávno neplatí,tyhle diesly mají ukrutnej krouťák prakticky od volnoběhu.Ve spojení se sedmistupňovou převodovkou,kterou Mercedes už nějakou dobu montuje to bude pekelně rychlý.Neříkám že je to můj šálek čaje,i když MB můžu,ale před těma technologiema smekám.
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 16:31
				od Martin_534
				jenže za ty technologie se docela platí v podobě třeba vstřiků u common railu, která když se posere, tak provoz auta vyjde nakonec dráž než u benzínu, doufám že mě to nepotká  

 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 16:38
				od kenivruh
				No ono ked uz aj Le Mans vyhral diesel, tak uz ani neni o com moc diskutovat. Keby mohli jazdit diesle F1 tak mozno aj tam by vyhrali 
 
Pri sucasnej rychlosti preradovania automatickych prevodoviek uz ani nehra velky vyznam vykon ako skor ten krutiaci moment.
 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 17:04
				od 935Baby
				Jak zni stare pořekadlo?..............
Nafta patří do kamen !!!  

 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 17:13
				od blázen
				nové benziny jedou podstatně líp... viz např BMW 335i a z O-100 za 4,8s v posledních testech..  ropa nikdy nepojede jako benzin
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 18:13
				od Martin_534
				ale ropa s turbem jo, viz třeba porovnání bmw 528 a 530d. ale u starších aut je větší riziko, že se něco na naftě posere
jinak nafta strašně smrdí :-)
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 18:22
				od blázen
				ani ropa s turbem
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 18:29
				od rednissan
				Nafta hoří o dost pomalejc, proto taky míň točí a tam hodně ztrácí, naštěstí pro nás 

 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 19:24
				od Martin_534
				je v podstatě jedno kolik motor točí, pokud k němu bude dobře složená převodovka, kdybys třeba na mym bawu měl otáčkomě cejchovanej x2 tak nepoznáš že to je nafta :-)
jinak samozřejmě nejde porovnat turbobenzín a trubonafta, ale porovnat turbonaftu s benzínem jde:
model ;váha        ;válce/ventily ;obsah       ; max výkon 1/min ;toč. Moment  ;max. rychlost 
528i    ;1575 kg  ;6/24              ;2793 cm3; 142 kW / 5500    ;280 Nm          ;240 km/h
530d   ;1650 kg  ;6/24              ;2926 cm3; 135 kW / 4000    ;390 Nm          ;225 km/h
0-50 km/h ;0-80 km/h ; 0-100 km/h ; 0-120 km/h ; 80-120 na 4 ; spotřeba
2,60s         ;     5,30s   ;      7,50s      ;    10,60s     ;         8,20s     ;13,6 / 7,2 / 9,5
2,90s         ;     5,60s   ;      8,10s      ;    11,10s     ;         7,20s     ;9,8 / 5,7 / 7,2
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 19:40
				od blázen
				zkus porovnat ty hodnoty s M3  

 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 19:44
				od cornhollio
				a co 530i  a 530d   ??
 shade mi rikal jednou že mu ujela 530 když mel skyline
			 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 19:48
				od Martin_534
				to bys musel spíš s m5, ale to je trochu jiná liga ne? 5l V8 to nejlepší co si můžeš od bmw koupit proti obyč autu stejný řady 

 
			
					
				
				Napsal: 04.12.2006, 19:50
				od Martin_534
				530i se nedělá jenom 535i a ta je nepatrně lepší než 528i, ale už je to větší rozdíl v objemu 
 http://bmw.bazzi.biz/tech_daten.htm
http://bmw.bazzi.biz/tech_daten.htm
tady je to přehlednější