Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

Příspěvek od 935Baby »

Obrázek

K čemu je dobrá ta nižší modrá pružina? To funguje jako dvoustupnova pružina? To znamena ze při menším zatížení v zatáčkách je v činnosti pouze ta modra a v ostře jetých zatáčkách začíná přužit i ta žlutá?
Naposledy upravil(a) 935Baby dne 04.02.2007, 11:50, celkem upraveno 1 x.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

nevyznám se v tom, ale vypadá to že ta modrá je na utlumení běžných nerovností na silnici, aby to auto nebylo jak kámen a ta žlutá to je to pravé ořechové
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysvetlíte mi nekdo neco o pružine na coiloveru?

Příspěvek od kenivruh »

935Baby píše: K čemu je dobrá ta nižší modrá pružina? To funguje jako dvoustupnova pružina? To znamena ze při menším zatížení v zatáčkách je v činnosti pouze ta modra a v ostře jetých zatáčkách začíná přužit i ta žlutá?
Presne ako pises. Modra je na drobne nerovnosti.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Co to je za podvozek a co to stálo ?
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

Heini píše:Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?
mám stejnej názor
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Heini píše:Co to je za podvozek a co to stálo ?
Netusim, to fotku jsem nasel na www.few-rabbits.com (ted si nove rikaji www.driftforum.cz)

Každopádně to stálo hooooooodne :lol: Street Racer určitě bude znát odpověd.

Jelikož jsem ještě takový typ coilovru se dvěma pružinami neviděl, tak jsem chtel vědět jak to funguje.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
fajfka
user
Příspěvky: 45
Registrován: 20.07.2005, 12:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fajfka »

cca 100 tis.
Uživatelský avatar
Heini
user
Příspěvky: 1817
Registrován: 30.03.2005, 21:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Heini »

Tak na to není co dodat..............
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

Hmm, kazdej psal mam za to ze to je nejak...........

Je teda spodni pruzina urcite k tomuto:
Heini píše:Já mám zato ze je pouze k tomu když zvedneš auto ať to celí nespadne z horní misky. Vsadím se že když to dáš z heveru na kola tak se z cela zmáčkne. Já to tam mám taky a jinou funkci to nemá :?
????????

Co na to pánové od Kageki?
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Takze panove... :-D
Hlavni keyword je trakce.
Ted si predstavte, ze jedete do prave zatacky.
-Pruziny na vnejsi strane (v tomto pripade na leve) se kvuli odstredive sile stlaci.
-Na pruziny na vnitrni strane (v tomto pripade na prave) ale pusobi opacna sila... Cili pokud by nebylo dostatecne predpeti (ktere se kolikrat nehodi na setup a zhorsuje pohodli), pruziny by tam v podstate jen tak navolno plavaly. Ale tyto helper springs, na kterych je normalne kdyz auto sedi na silnici predpeti, vyrovnavaji tuto "mezeru" a pomahaji aby pruziny stale fungovaly a tlaci vnitrni stranu k povrchu vozovky.

Shrnuto, k cemu je to dobre...
Zlepsi trakci na vnitrni strane a tim se zvysi rychlost prujezdu zatackou a do volantu prenese mnohem primejsi pocit trakce, ktera momentalne je na predni naprave.

Tyto helper spring se pouzivaji ve stavu ze jsou pri 1G (kdyz auto stojina kolech) zcela stlacene.

Samozrejme je tu i moznost tyto helper springs pouzit bez stlaceni, ale to se nedoporucuje, protoze...
Dejme tomu ze by tuhost helper spring byla K1, main spring K2 a soucet obou tuhosti K.
Na spocitani celkove tuhosti by se pouzilo 1/K=1/K1+K2.
V pripade kdybychom pouzili napr. 3kg/mm helper spring a 8kg/mm main spring, bude to
1/K=1/3+1/8=11/24 cili 24/11, tj. cca 2,18kg/mm. Coz je sice hezke, ze je to mekke a pohodle, ale v ten moment co se stlaci cely helper spring nadoraz (pri tehle mekkosti to neni nic tezkeho) se razem zmeni tuhost pruzin z na 8kg/mm, takze jizdni vlastnosti jsou fuc... To stejne plati o double spring rate springs.
Naposledy upravil(a) street.racer dne 05.02.2007, 23:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Heini píše:Tak na to není co dodat..............
No je, TEIN je proti tomu spalek misto tlumicu :lol:
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
street.racer
user
Příspěvky: 395
Registrován: 07.11.2004, 01:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od street.racer »

Mirek píše:a cenovka takovych coilovers je jen 100k sada, nebo dovedete i neco dostupnejsiho, pro bezne pouziti, podobneho principu?
Ale jo, treba na S13 se da neco okolo 80tis. vc. DPH.
HKS Hipermax II taky funguje celkem dobre i na bezny jezdeni, cenove dostupnejsi, kazdopadne na Ohlins to neni no..
Odpovědět