O brzdach.

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

O brzdach.

Příspěvek od kenivruh »

Technicka otazka na diskusiu.

Comu pomozu vacsie brzdy, kvalitnejsie dosticky a tak podobne, ked uz aj seriove brzdy dokazu zablokovat koleso ? Z toho vyplyva, ze brzdna draha mozme zlepsit hlavne lepsimi pneu.

Dovod vadnutie brzd vylucme, ten je samozrejmy. Aky ma vyznam, ze silnejsie stlacis kotuc ? Alebo ze trecia sila bude vacsia ? Vzdy to predsa skonci zablokovanym kolesom (s ABS prerusovanym).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 »

ale ide aj o velkost tej plochy ona sice zablokuje kolo ako seriovka ale je vetsia a menej sa pri to istom ukone zohreje a zvetsa byvaju aj viac vetrane a platniky su knim z inych zmesi a vydrzia vetsie teplo a nezvednu tak skoro ako seriove takze mozes brzdit do bezvedomia vsetko je o teplote a pouz materialov
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

slik85 píše:ale ide aj o velkost tej plochy ona sice zablokuje kolo ako seriovka ale je vetsia a menej sa pri to istom ukone zohreje a zvetsa byvaju aj viac vetrane a platniky su knim z inych zmesi a vydrzia vetsie teplo a nezvednu tak skoro ako seriove takze mozes brzdit do bezvedomia vsetko je o teplote a pouz materialov
Jojo to je to vadnutie (zohrievanie), to som spominal, ale ci je aj iny dovod ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 »

material 8) a tazka noha ana plyne :twisted:
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

odpoved si si dal viac menej v prvej otazke.
ucelom brzd nie je blokovat koleso, pretoze potom uz nebrzdis, ale sa smykas. rozdiel medzi horsimi a lepsimi brzdami je prave v tom, aku brzdnu (treciu) silu dokaze brzda vyvinut bez toho aby zablokovala koleso.

brzdy nemusia byt vyslovene vacsie, aby lepsie brzdili, avsak vacsie brzdy budu lepsie brzdit uz len z dovodu vacsej trecej plochy a vacsej paky na vacsom kotuci.

dalej na kvalitu brzdenia vplyva material kotuca a platnicky z hladiska koeficientu trenia a z hladiska odvodu tepla (a plynov a vody) a tepelnej odolnosti vseobecne. Vacsi kotuc absorbuje viac tepla kym sa prehreje a zaroven viac tepla uvolni do okolia.

vseobecne sa vacsie brzdy pouzivaju kvoli vacsej trecej ploche, vacsej paky akou posoby brzdic na kotuc a lepsej tepelnej odolnosti. Vysledkom je skratena brzdna draha alebo inak povedany vacsie pretazenie pri brzdeni.

brzdy by sa mali vzdy navrhovat s ohladom na hmotnost a vyuzitie vozidla. nie vzdy znamena velke dobre, prilis (zbytocne) velke vyznemne zvysuju neodpruzenu hmotnost a zhorsuju jazdne vlastnosti.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,

jinak mám na dílně brzdy z nissan vanete, jsou to dvoupístky na jedné straně, platničky, jsou takřka o polovinu větší jak naše serie, pasuje to rozměrově na naše úchyty a kotouče ty menší, jen to má větší upevnovací šrouby, ten borec co mi je dovezl by za ně chtěl litr a něco a asi je vyzkouším na bobově dvoukilu, řekl bych jen dle laického oka, že budou brzdit lépe jak ze S14, kdyby je chtěl někdo vyzkoušet dřív tak je za 1200 nechám a počkám si na výsledek
Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 »

tak to potesi
ja som teraz riesil unas jednemu majorovi ma ladu 1300 a tiez ma nove komplet brzdy kotuce platnicky strmene hl.valec.....a ostavalo mu vysat lave predne kolo vsetko bolo v pohode az na hadisku ktroa sa znutra rozpadla a vytvoril sa stej gumy ventil do brzd tlak ano a ven ne zablokoval to kusok tej gumy vymenil som hadicku a slape ale u kenyho to bude asi jen stuhly
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

on je nemá uplně špatný, ale chtělo by to co nejrychleji uvažovat o repasi, než se něco stane
Uživatelský avatar
slik85
user
Příspěvky: 2589
Registrován: 06.08.2006, 02:07
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od slik85 »

jasne natlacis love do auta a na brzdi zapomenes :D
brzdy -motor-podvozek= :twisted:
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Kentoya píše:jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,
To trasenie som si vsimol. Serie ma to, ze tie silenbloky su tam nove (asi rocne) takze chyba bude niekde inde. Skusim dat prevazit kolesa. Je mozne, aby to bolo aj tlmicmi ?

Inak na brzdach sa uz pracuje ;) ZATIAL ine kotuce a seriove brzdice, ako som uz pisal predtym. Robi niekto repas seriovych brzdicov ? Alebo to zvladnem sam ?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

kenivruh píše:
Kentoya píše:jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,
To trasenie som si vsimol. Serie ma to, ze tie silenbloky su tam nove (asi rocne) takze chyba bude niekde inde. Skusim dat prevazit kolesa. Je mozne, aby to bolo aj tlmicmi ?

Inak na brzdach sa uz pracuje ;) ZATIAL ine kotuce a seriove brzdice, ako som uz pisal predtym. Robi niekto repas seriovych brzdicov ? Alebo to zvladnem sam ?
Mas krive kotuce.Preto ti to trasie.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
tamo
user
Příspěvky: 1085
Registrován: 22.10.2004, 12:59
Bydliště: Podhájska, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tamo »

Kentoya píše:
jinak mám na dílně brzdy z nissan vanete, jsou to dvoupístky na jedné straně, platničky, jsou takřka o polovinu větší jak naše serie, pasuje to rozměrově na naše úchyty a kotouče ty menší, jen to má větší upevnovací šrouby, ten borec co mi je dovezl by za ně chtěl litr a něco a asi je vyzkouším na bobově dvoukilu, řekl bych jen dle laického oka, že budou brzdit lépe jak ze S14, kdyby je chtěl někdo vyzkoušet dřív tak je za 1200 nechám a počkám si na výsledek

Toto som tiez nedavno zistoval... Mali by pasovat aj z MAXIMY vsetky verzie od 88 su identicke s nasimi facelift 280x22 a vyssie rocniky je uz kotuc 280x26 a 280x28 asi. Neni to ale odskusane je to len moja teoria...
Nissan 200SX S13 1990
Uživatelský avatar
Elviiis
user
Příspěvky: 1092
Registrován: 02.04.2006, 10:45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Elviiis »

Nemusí bý tkřivé ale pokud jsou to druháky můžou být ze špatného (měkého) matrošu a když brzdíš tak začnou kroutit a proto to třepe.
All-Track Carlos Sainz limited
http://www.pulstar.cz = nejlepesi zapalovaci svicky
Obrázek
http://www.girlfashion.cz = neco pro pritule , sestry a manzelky
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

třepou i studené, kotouče budou křivé, soustruh mám v merku možná bude, asi vyhlásím sbírku na kentoyovu dílnu, chybí mi COčko (už brzo bude), chybí mi zvedák, pískovací kabina, umývací stůl, držák motoru, stahovák na pružiny a soustruh, kdyby někdo chtěl přispět budu jen rád 8)
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

rád přispěju, když se přestěhuješ blíž :-D
Odpovědět