lambda náhrada

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

lambda náhrada

Příspěvek od Kentoya »

kluci dokoumejte to někdo do konce na naše auta, mělo by to brutální výhodu při lazení, byl by otvor pro wideband lambdu, a navíc ecu by si stále myslela že má oki směs

http://www.mkiv.com/techarticles/oxygen ... simulator/
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: lambda náhrada

Příspěvek od blázen »

už sem na to taky koukal, nic co Caizi nezvládne 8)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

což o to když se naseru, tak si plošnák taky naletuju, ale chci mít jistotu v zapojení na ecu, samozřejmě pokud to někdo udělá profi (ten plošnák) budu jen radši, instalačky formicy jsem někde potratil a kreslit ručně na papír se mi nechce, jen jak je na tom caizy s těma ostatníma kravinkama
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

to se používá jen pro auta,která se bez lambdy neobejdou(bmw a podobný shit)nisanovi stačí odpojit a můžeš ladit
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

to jo jenže když nemám lazení, tak bude vyšší spotřeba
Uživatelský avatar
adner
user
Příspěvky: 2480
Registrován: 10.03.2006, 03:15
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adner »

při tvém způsobu jízdy nepoznáš
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

fesaci, ale toto je uplne zbytocna vec na 200sx....seriovu lambdu staci len odpojit. Pretoze ked ju ECU vyuziva, tak upravuje zmes podla nej a nie podla mapy, to je closed loop rezim, kde ide motor na stochiometricku zmes. Ak ju oklames (das tam falosny rezistor) tak ECU nebude korektne riadit zmes, bude sice v closed loop rezime, avsak bez akejkolvek realnej spatnej vazby s motorom a zmenou podmienok v nom. A prave z tohoto dovodu budes mat pri ladeni problem. Jedine riesenie je sirokopasmova lambda s vystupom simulujucim uzkopasmovy seriovy senzor pre ECU, takto usetris dieru na potrubi.
Pri ladeni (ak mas lambda ECU) uzkopasmovu sondu (alebo jej signal) proste potrebujes.
Avsak sledovanie signalu uzkopasmovej sondy sa da v ECU vypnut (takisto aj zapnut na inom mieste v mape) a v tom pripade bude zmes riadena len podla hodnoty v mape, co je vsak menej vyhodne ak sa auto pouziva aj v beznej premavke, nie je to vsak nevyhnute, len sa zvysia naroky na kvalitu namapovania.


Nahrada co je tu uvedena sa pouziva skor na autach, ktore maju 2 lambdy (pred a za katom) a pri odstraneni katalizatora sa musi prave ta druha lambda oklamat, inak by ECU hlasila chybu.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

dík za info raddy, a nyní zcela jednoduš, co se stane přesně pokud odpojím lambda sodnu z konektoru, a přitom bude v ecu zapojená a ecu bude chtít znát její hodnoty, jde mi o to laicky napsat, at to pochopí i ostatní, o kolik se zvedne spotřeba a proč
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs

spotřeba závisí od namapování
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

Martin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs

spotřeba závisí od namapování
to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolována
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Kentoya píše:
Martin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs

spotřeba závisí od namapování
to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolována
Nac by pridavala, ked ma mapy. A mapy ma na to, aby sa podla nich riadila. Problem moze byt v tom, ze ked auto neni v uplnom poriadku (napr. zle vstreky), tak lambda to vykoriguje na tu "dobru" hodnotu. Bez nej ale bude ECU davat signaly ako ked je auto uplne nove, co uz ale v skutocnosti neni pravda.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

pri odpojenej lambde ECU nevstupi do closed loop rezimu, ale bude (tak ako dovtedy) v open loop rezime. Pri open loop rezime, nech uz je z akychkolvek dovodov, jednotka pouziva data z mapy. Toto a vsetko dalsie plati pre ca18det ECU.

Jedina uloha lambdy v systeme je katalyzator. Katalyzator pracuje efekltivne len pri stochiometrickom pomere palivo vzduch. Ulohou seriovej uzkopasmovej lambdy je signalizovat tento stav ECU, ktora nasledne vstupi do closed loop rezimu a zacne riadit davkovanie paliva tak aby vystupna hodnota lambdy oscilovala, cize pri stochiometrickom pomere palivo vzduch a tento sa snazi do prekrocenia danych limitov udrzat. Je to len kvoli katalizatoru a ekologii.

Seriova lambda nedokaze signalizovat nejaky vyrazny rozdiel oproti idealnej zmesi (pretoze je uzkopasmova), preto ECU uz pri malej odchylke vstupuje do open loop rezimu a riadi sa mapami. Takze korekcie poruchy vstrekov a pod nefunguju.

Spotreba pri odpojenej lambde buda dana mapami a bude urcite vyssia (pri jazde kde by inak ecu isla v closed loop), kedze stratis spatnu vazbu na konkretne jazdne podmienky.
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

díky raddy, to jsem potřeboval přečíst
Odpovědět