lambda náhrada
lambda náhrada
kluci dokoumejte to někdo do konce na naše auta, mělo by to brutální výhodu při lazení, byl by otvor pro wideband lambdu, a navíc ecu by si stále myslela že má oki směs
http://www.mkiv.com/techarticles/oxygen ... simulator/
http://www.mkiv.com/techarticles/oxygen ... simulator/
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: lambda náhrada
už sem na to taky koukal, nic co Caizi nezvládne
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
fesaci, ale toto je uplne zbytocna vec na 200sx....seriovu lambdu staci len odpojit. Pretoze ked ju ECU vyuziva, tak upravuje zmes podla nej a nie podla mapy, to je closed loop rezim, kde ide motor na stochiometricku zmes. Ak ju oklames (das tam falosny rezistor) tak ECU nebude korektne riadit zmes, bude sice v closed loop rezime, avsak bez akejkolvek realnej spatnej vazby s motorom a zmenou podmienok v nom. A prave z tohoto dovodu budes mat pri ladeni problem. Jedine riesenie je sirokopasmova lambda s vystupom simulujucim uzkopasmovy seriovy senzor pre ECU, takto usetris dieru na potrubi.
Pri ladeni (ak mas lambda ECU) uzkopasmovu sondu (alebo jej signal) proste potrebujes.
Avsak sledovanie signalu uzkopasmovej sondy sa da v ECU vypnut (takisto aj zapnut na inom mieste v mape) a v tom pripade bude zmes riadena len podla hodnoty v mape, co je vsak menej vyhodne ak sa auto pouziva aj v beznej premavke, nie je to vsak nevyhnute, len sa zvysia naroky na kvalitu namapovania.
Nahrada co je tu uvedena sa pouziva skor na autach, ktore maju 2 lambdy (pred a za katom) a pri odstraneni katalizatora sa musi prave ta druha lambda oklamat, inak by ECU hlasila chybu.
Pri ladeni (ak mas lambda ECU) uzkopasmovu sondu (alebo jej signal) proste potrebujes.
Avsak sledovanie signalu uzkopasmovej sondy sa da v ECU vypnut (takisto aj zapnut na inom mieste v mape) a v tom pripade bude zmes riadena len podla hodnoty v mape, co je vsak menej vyhodne ak sa auto pouziva aj v beznej premavke, nie je to vsak nevyhnute, len sa zvysia naroky na kvalitu namapovania.
Nahrada co je tu uvedena sa pouziva skor na autach, ktore maju 2 lambdy (pred a za katom) a pri odstraneni katalizatora sa musi prave ta druha lambda oklamat, inak by ECU hlasila chybu.
- Martin_534
- user
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 07.07.2005, 09:20
- Bydliště: Praha, CZ
- Kontaktovat uživatele:
to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolovánaMartin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs
spotřeba závisí od namapování
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Nac by pridavala, ked ma mapy. A mapy ma na to, aby sa podla nich riadila. Problem moze byt v tom, ze ked auto neni v uplnom poriadku (napr. zle vstreky), tak lambda to vykoriguje na tu "dobru" hodnotu. Bez nej ale bude ECU davat signaly ako ked je auto uplne nove, co uz ale v skutocnosti neni pravda.Kentoya píše:to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolovánaMartin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs
spotřeba závisí od namapování
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
pri odpojenej lambde ECU nevstupi do closed loop rezimu, ale bude (tak ako dovtedy) v open loop rezime. Pri open loop rezime, nech uz je z akychkolvek dovodov, jednotka pouziva data z mapy. Toto a vsetko dalsie plati pre ca18det ECU.
Jedina uloha lambdy v systeme je katalyzator. Katalyzator pracuje efekltivne len pri stochiometrickom pomere palivo vzduch. Ulohou seriovej uzkopasmovej lambdy je signalizovat tento stav ECU, ktora nasledne vstupi do closed loop rezimu a zacne riadit davkovanie paliva tak aby vystupna hodnota lambdy oscilovala, cize pri stochiometrickom pomere palivo vzduch a tento sa snazi do prekrocenia danych limitov udrzat. Je to len kvoli katalizatoru a ekologii.
Seriova lambda nedokaze signalizovat nejaky vyrazny rozdiel oproti idealnej zmesi (pretoze je uzkopasmova), preto ECU uz pri malej odchylke vstupuje do open loop rezimu a riadi sa mapami. Takze korekcie poruchy vstrekov a pod nefunguju.
Spotreba pri odpojenej lambde buda dana mapami a bude urcite vyssia (pri jazde kde by inak ecu isla v closed loop), kedze stratis spatnu vazbu na konkretne jazdne podmienky.
Jedina uloha lambdy v systeme je katalyzator. Katalyzator pracuje efekltivne len pri stochiometrickom pomere palivo vzduch. Ulohou seriovej uzkopasmovej lambdy je signalizovat tento stav ECU, ktora nasledne vstupi do closed loop rezimu a zacne riadit davkovanie paliva tak aby vystupna hodnota lambdy oscilovala, cize pri stochiometrickom pomere palivo vzduch a tento sa snazi do prekrocenia danych limitov udrzat. Je to len kvoli katalizatoru a ekologii.
Seriova lambda nedokaze signalizovat nejaky vyrazny rozdiel oproti idealnej zmesi (pretoze je uzkopasmova), preto ECU uz pri malej odchylke vstupuje do open loop rezimu a riadi sa mapami. Takze korekcie poruchy vstrekov a pod nefunguju.
Spotreba pri odpojenej lambde buda dana mapami a bude urcite vyssia (pri jazde kde by inak ecu isla v closed loop), kedze stratis spatnu vazbu na konkretne jazdne podmienky.