ECU diagnostika a chybové kódy
Napsal: 21.04.2007, 22:03
Najděte krabici umístěnou pod plastovým krytem, napravo dole před sedadlem spolujezdce, v prostoru pro nohy. Budete muset odstranit všechny držáky kabeláže, ale vedení ponechte na místě. Odsuňte krabici tak, abyste viděli šroub s dvěma kontrolkami poblíž. Označte nebo zapamatujte si výchozí pozici šroubu.
Tento šroub umožňuje vstoupit do pěti módů vestavěných do ECU.
Mode 1 – monitorování snímače výfukových plynů (normální mód)
Mode 2 – monitorování regulace poměru směsi
Mode 3 – vlastní diagnostika (self diagnostic)
Mode 4 – zapne/vypne diagnostický systém
Mode 5 – diagnostika v reálném čase
Po vypnutí zapalování se jednotka vrátí do běžného módu 1.
Chybová hlášení jsou uložena v módu 3. Tyto údaje se ztratí, je-li odpojena baterie nebo je-li zvolen mód 3 a následně mód 4.
Abyste vstoupili do módu 3, zapněte zapalování, ale nestartujte!!!
Otočte šroubem ve směru hodinových ručiček, až začnou kontrolky blikat. Jednou pro mód 1, dvakrát pro mód 2 atd. Potřebujeme mód 3, kdy kontrolky blikají 3x, nemějte obavy, pokud se dopustíte chyby. Cyklus pokračuje, když se šroub vrátí do výchozí polohy.
Pokud kontrolky blikají 3x, otočte šroubem plně proti směru hodinových ručiček a znovu se podívejte na kontrolky.
Jste v diagnostickém módu, kontrolky nyní blikají podle chybového kódu. Červené světlo indikuje desítky, zelené jednotky. Tedy např. jestliže červená bliká 5x a zelená 3x, znamená to kód 53.
PŘEHLED - Diagnostické kódy E.C.C.S. Nissan, modely 1988-1994 (bez záruky!!!)
11 - Crank Angle sensor/Camshaft Position Sensor (snímač natočení klikové hřídele)
12 - Air Flow Meter/Mass Air Flow Sensor (snímač měřiče průtoku vzduchu)
13 – Engine Coolant Temperature Sensor (snímač teploty chladící směsi)
14 – Vehicle Speed Sensor (snímač rychlosti vozidla)
21 – Ignition Signal (zapalovací signál na primární cívce)
22 – Fuel Pump (palivová pumpa)
23 – Idle Switch (spínač volnoběhu)
24 – Throttle Valve Switch (spínač ventilu klapky)
25 – Idle Speed Control Valve (řídící ventil volnoběžných otáček)
28 – Cooling Fan Circuit (okruh chladícího ventilátoru)
31 – ECM
32 – EGR Function
33 – Heated Oxygen Sensor (okruh snímače výfukových plynů O2)
34 – Knock Sensor (čidlo klepání)
35 – Exhaust Gas Temperature Sensor (snímač teploty výfukových plynů)
36 – EGR Control-Back Pressure Transducer
37 – Knock Sensor (čidlo klepání)
38 – Right Hand Bank Closed Loop (B2)
41 – Intake Air Tempereture Sensor
42 – Fuel Temperature Sensor
43 – Throttle Position Sensor (okruh snímače polohy škrtící klapky)
45 – Injector Leak (porucha vstřikování - netěsnost vstřiků)
47 – Crankshaft Position Sensor
51 – Injector Circuit
53 – Oxygen Sensor
54 – A/T Control
55 – No Malfunction - žádné chyby (vše v pořádku)
63 – No.6 Cylinder Misfire
64 – No.5 Cylinder Misfire
65 – No.4 Cylinder Misfire
66 – No.3 Cylinder Misfire
67 – No.2 Cylinder Misfire
68 – No.1 Cylinder Misfire
71 – Random Misfire
72 – TWC Function Right Hand Bank
73 – TWC Function Right Hand Bank
76 – Fuel Injection System Function Right Hand Bank
87 – canister Control Solenoid Valve Circuit
91 – Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit Right Hand Bank
94 – TCC Solenoid Valve
95 – Crankshaft Position Sensor
98 – Engine Coolant Temperatue Sensor
101 – Front Heated Oxygen Sensor Circuit Right Hand Bank
103 – Park/Neutral Position Switch Circuit
105 – EGR and Canister Control Solenoid Valve Circuit
108 – Canister Purge Control Valve Circuit
Je-li kód 55, nemáte žádné potíže s řídící jednotkou, jejími konektory nebo senzory.
Vraťte šroub do původní pozice.
V tabulce jsou obsaženy kódy, které na některých modelech vůbec nemusí být diagnostikovány, neboť není obsažen příslušný „hardware“, třeba 5. a 6. válec :-)
Výše uvedené údaje jsem shromáždil při svém brouzdání po internetu, předkládám je bez úprav, snad jen s poznámkou, že to opravdu vypadá, jako když Nissan používá stejné kódy chyb ve více modelech. Ne všechny kódy ale musí nutně souhlasit a ne všechny kódy musí podporovat/zobrazovat každý model E.C.U. Každopádně oproti manuálu je tady toho poněkud víc...
Tento šroub umožňuje vstoupit do pěti módů vestavěných do ECU.
Mode 1 – monitorování snímače výfukových plynů (normální mód)
Mode 2 – monitorování regulace poměru směsi
Mode 3 – vlastní diagnostika (self diagnostic)
Mode 4 – zapne/vypne diagnostický systém
Mode 5 – diagnostika v reálném čase
Po vypnutí zapalování se jednotka vrátí do běžného módu 1.
Chybová hlášení jsou uložena v módu 3. Tyto údaje se ztratí, je-li odpojena baterie nebo je-li zvolen mód 3 a následně mód 4.
Abyste vstoupili do módu 3, zapněte zapalování, ale nestartujte!!!
Otočte šroubem ve směru hodinových ručiček, až začnou kontrolky blikat. Jednou pro mód 1, dvakrát pro mód 2 atd. Potřebujeme mód 3, kdy kontrolky blikají 3x, nemějte obavy, pokud se dopustíte chyby. Cyklus pokračuje, když se šroub vrátí do výchozí polohy.
Pokud kontrolky blikají 3x, otočte šroubem plně proti směru hodinových ručiček a znovu se podívejte na kontrolky.
Jste v diagnostickém módu, kontrolky nyní blikají podle chybového kódu. Červené světlo indikuje desítky, zelené jednotky. Tedy např. jestliže červená bliká 5x a zelená 3x, znamená to kód 53.
PŘEHLED - Diagnostické kódy E.C.C.S. Nissan, modely 1988-1994 (bez záruky!!!)
11 - Crank Angle sensor/Camshaft Position Sensor (snímač natočení klikové hřídele)
12 - Air Flow Meter/Mass Air Flow Sensor (snímač měřiče průtoku vzduchu)
13 – Engine Coolant Temperature Sensor (snímač teploty chladící směsi)
14 – Vehicle Speed Sensor (snímač rychlosti vozidla)
21 – Ignition Signal (zapalovací signál na primární cívce)
22 – Fuel Pump (palivová pumpa)
23 – Idle Switch (spínač volnoběhu)
24 – Throttle Valve Switch (spínač ventilu klapky)
25 – Idle Speed Control Valve (řídící ventil volnoběžných otáček)
28 – Cooling Fan Circuit (okruh chladícího ventilátoru)
31 – ECM
32 – EGR Function
33 – Heated Oxygen Sensor (okruh snímače výfukových plynů O2)
34 – Knock Sensor (čidlo klepání)
35 – Exhaust Gas Temperature Sensor (snímač teploty výfukových plynů)
36 – EGR Control-Back Pressure Transducer
37 – Knock Sensor (čidlo klepání)
38 – Right Hand Bank Closed Loop (B2)
41 – Intake Air Tempereture Sensor
42 – Fuel Temperature Sensor
43 – Throttle Position Sensor (okruh snímače polohy škrtící klapky)
45 – Injector Leak (porucha vstřikování - netěsnost vstřiků)
47 – Crankshaft Position Sensor
51 – Injector Circuit
53 – Oxygen Sensor
54 – A/T Control
55 – No Malfunction - žádné chyby (vše v pořádku)
63 – No.6 Cylinder Misfire
64 – No.5 Cylinder Misfire
65 – No.4 Cylinder Misfire
66 – No.3 Cylinder Misfire
67 – No.2 Cylinder Misfire
68 – No.1 Cylinder Misfire
71 – Random Misfire
72 – TWC Function Right Hand Bank
73 – TWC Function Right Hand Bank
76 – Fuel Injection System Function Right Hand Bank
87 – canister Control Solenoid Valve Circuit
91 – Front Heated Oxygen Sensor Heater Circuit Right Hand Bank
94 – TCC Solenoid Valve
95 – Crankshaft Position Sensor
98 – Engine Coolant Temperatue Sensor
101 – Front Heated Oxygen Sensor Circuit Right Hand Bank
103 – Park/Neutral Position Switch Circuit
105 – EGR and Canister Control Solenoid Valve Circuit
108 – Canister Purge Control Valve Circuit
Je-li kód 55, nemáte žádné potíže s řídící jednotkou, jejími konektory nebo senzory.
Vraťte šroub do původní pozice.
V tabulce jsou obsaženy kódy, které na některých modelech vůbec nemusí být diagnostikovány, neboť není obsažen příslušný „hardware“, třeba 5. a 6. válec :-)
Výše uvedené údaje jsem shromáždil při svém brouzdání po internetu, předkládám je bez úprav, snad jen s poznámkou, že to opravdu vypadá, jako když Nissan používá stejné kódy chyb ve více modelech. Ne všechny kódy ale musí nutně souhlasit a ne všechny kódy musí podporovat/zobrazovat každý model E.C.U. Každopádně oproti manuálu je tady toho poněkud víc...