Stránka 1 z 2

vodní cooler

Napsal: 25.04.2007, 11:14
od Elviiis
tka jsem tak koukal na tuto fotky s dílny kageki mají tam na celice vodní cooler. Vypadá to dost zajímavě a chtěl bych to udělat na daihatsu pokud by se to osvědčilo tak by to chtěl vyšpelii na 200sx. Jen bych potřeboval jestli někdo nemáte nějaké foto popisy a nebo nákresy(popř odkazy) jak je to tvořené a jaká to má komponenty. Obrázek

Napsal: 25.04.2007, 12:41
od raddy
v principe je to obycajny vymennik, kde teplo z IC je odvadzane vodou, nie vzduchom, ako klasicky. Potrebujes k tomu vsak este dalsi chladic, ktory bude chladit tu vodu. Vyznam vodneho vymennika je v tom, ze prenos tepla z IC je efektivnejsi do vody, ako do vzduchu. Je to vsak komplikovanejsie, ma to cele vyssiu hmotnost, potrebujes dalsi chladic, ktory bude chladit vodu.

Napsal: 25.04.2007, 13:47
od kenivruh
A co tak napojit vymenik na klimu ? :D

Napsal: 25.04.2007, 14:05
od raddy
kenivruh píše:A co tak napojit vymmenink na klimu ? :D
a co tak z toho urobit to one, pepermint mobile? :-D

Napsal: 25.04.2007, 16:18
od Elviiis
Takže by to chtělo malej chladič na vodu třeba z motorky vodní čerpadeýlko a samotnej chladič ve kterm bude voda ochlazovat vzduch. Ale ve finále to bude mít stejný afekt jako když budu mít ostřik IC vodou stejně jako má mitsu EVO.

Napsal: 25.04.2007, 16:41
od blázen
takto přesně je chlazen stlačený vzduch na lokomotivách, určitě je třeba proto vytvořit další vodní okruh s čerpadlem, což je nákladné, zbytečně těžké a ve výsledku to bude malinko lepší díky tomu co psal raddy, bude se to ochlazovat dřív než vzduchem,díky lepšímu odvodu, ovšem podle mě, je to zbytečné, jednoduchší je udělat normální FMIC a udělat ho tak aby byl co nejúčinější, nebo možná použít water injection a nechat pršet před turbo a před klapku

Napsal: 25.04.2007, 17:40
od Elviiis
Mno asi tam dám větší IC a vzhledem k tomu že se u taty na vrakáči válela nádobka na vodu do ostřikovačů i s motorkem tak s toho udělám ostřiky toho cooler. A je to :wink:

Napsal: 25.04.2007, 20:23
od Fugo
Já to mám, ale z toho důvodu že nemám místo na velký IC který by byl vpředu před chladičem, takže jsem šel cestou water cooled intercoolers (mám 2) , v nárazníku je chladič se dvěma ventilátory, spínané dle teploty kterou si nastavím (momentálně 40°C chladící vody), dvě el. vodní čerpadla. A výsledek prostě parádní, předtím jsem měl jen vzduchové IC ale s omezeným přístupem chladícího vzduchu (viz. www.volny.cz/bmw750ial ) a IAT se v letě pohybovala běžně kolem 80°C, a teď zhruba ve stejných teplotách venku max 40°C což je podstatný rozdíl.

Napsal: 25.04.2007, 20:37
od blázen
Fugo píše:Já to mám, ale z toho důvodu že nemám místo na velký IC který by byl vpředu před chladičem, takže jsem šel cestou water cooled intercoolers (mám 2) , v nárazníku je chladič se dvěma ventilátory, spínané dle teploty kterou si nastavím (momentálně 40°C chladící vody), dvě el. vodní čerpadla. A výsledek prostě parádní, předtím jsem měl jen vzduchové IC ale s omezeným přístupem chladícího vzduchu (viz. www.volny.cz/bmw750ial ) a IAT se v letě pohybovala běžně kolem 80°C, a teď zhruba ve stejných teplotách venku max 40°C což je podstatný rozdíl.
pěknej? jakej provozní výkon odhaduješ? jak si dopadl s tím lepením bloku?

Napsal: 25.04.2007, 20:46
od Fugo
výkon zatím mohu jen odhadovat, stavěl jsem to podle jednoho amíka který fouká cca 0.3bar a má výkon 444PS a 709Nm, já foukám 0.5bar.

Lepení bloku proběhlo dobře, ale ta kurva renaultí vaří ,takže zase rozborka, pravděpodobně jsou křivé dosedací ploch ypro vložky a tím pádem vložky nedosedají rovně na hlavy a někde to fouká.

Napsal: 25.04.2007, 20:49
od blázen
Fugo píše:výkon zatím mohu jen odhadovat, stavěl jsem to podle jednoho amíka který fouká cca 0.3bar a má výkon 444PS a 709Nm, já foukám 0.5bar.

Lepení bloku proběhlo dobře, ale ta kurva renaultí vaří ,takže zase rozborka, pravděpodobně jsou křivé dosedací ploch ypro vložky a tím pádem vložky nedosedají rovně na hlavy a někde to fouká.
to jsou slušné hodnoty... stím renckem mě to mrzí, asi budeš muse rozebírat

Napsal: 25.04.2007, 22:41
od adner
Fugo píše:výkon zatím mohu jen odhadovat, stavěl jsem to podle jednoho amíka který fouká cca 0.3bar a má výkon 444PS a 709Nm, já foukám 0.5bar.
jo,ten krouták je príma 8)

Napsal: 25.04.2007, 23:54
od slik85
podla mna je to chladenie vodou super lebo nemusis s turbom zbytocne naplnat velke priestory a to IC a tomu privodne trubky ale takto rovno hodis na turbo a skrati sa ti draha vzduchu ale teoreticky by sa ti mal zvisit nabech a reakcia turba ja to chcem riesit do mojej s14

a ten chladic s motorky na tu vodu asi nebude stacit nozmalne by som tam supol este jeden vodny chladic elektricku vodnu pumpu (na nejakom aute som to uz videl myslim tu pumpu poradte ak viete ktore to ma) a ten vimenik srat na par kilo ket je to lepsie a aspon mi nedetonuju piesty a vahovo to vide nastejno jak velke ic + trubky a pripadne ostrek vody

Napsal: 26.04.2007, 04:51
od Fugo
Je pravda že tím že jsou IC poměrně malé, hliníkové vložky jsem použil z Octavie TDI je náběh plnícího tlaku poměrně rychlej, věc druhá mám malé TD KKK odpovídají zhruba T25. Na vložku z TDI jsem nechal z hliníku naohýbat hliníkové plechy a všechno povařit, jako malý chladič do nárazníku jsem použil starej chladič z bmw, z kterého jsem si odřízl vložku na výšku tak aby se do nárazníku vešla a opět nechal naohýbat a zavařit boky, náplň vody v tomto systému je 10L.

Elektrické vodní pumpy, najdete na Renault 21 Turbo, Renault 25 V6 Turbo - jen modely s vodou chlazeným TD, Renault 19 16V a některé 1.8i, BMW 7xx e32. cena na vrakáči cca 1200kč výrobce je hella nebo bosch.

Napsal: 26.04.2007, 05:52
od Elviiis
Fugo: prosímtě mohl by jsi mi popsat komponenty a pofotit to? a poslat na email? díky moc.

elviiis@seznam.cz