Stránka 7 z 7
Napsal: 24.05.2007, 09:09
od raddy
je to trosku komplikovanejsie. medzera elektrod musi byt adekvatna voci podmienkam v spalovacom priestore a zapalovacej sustave. Plati, ze cim je vyssi dynamicky kompresny tlak (a tym padom teplota a tym padom bohatost zmesi) tym sa musi zmensit medzera elektrod (pri povodnych cievkach a parametroch zapalovania) aby nedoslo k zhasnutiu iskry. Druha moznost je pouzit vykonnejsie cievky a zachovat povodnu medzeru. Ale od urcitej hranice kompresie je nutne tak ci tak medzeru zmensit.
Na ca18det motore je odskusana medzera 0.8mm pri tlakoch turba nad 1bar. Pri 1.1mm velmi casto dochadza k vynechavaniu zapalovania.
Napsal: 24.05.2007, 09:12
od kenivruh
raddy píše:Na ca18det motore je odskusana medzera 0.8mm pri tlakoch turba nad 1bar. Pri 1.1mm velmi casto dochadza k vynechavaniu zapalovania.
No prave toto som mal na mysli, ze ked dokazes zabezpacit iskru aj pri medzere 1.1 mm neni to potom lepsie ako 0.8 mm ?
Napsal: 24.05.2007, 09:14
od raddy
Ano, je to lepsie. Ale nie som si isty ci aj mozne....Pri vyssich tlakoch (nad 1.3bar) asi nie, ani s aftermarket zapalovanim....Ale ak mas par 10tis navyse, budem len rad ak to overis :-D
Napsal: 24.05.2007, 09:16
od kenivruh
raddy píše:Ano, je to lepsie. Ale nie som si isty ci aj mozne....Pri vyssich tlakoch (nad 1.3bar) asi nie, ani s aftermarket zapalovanim....Ale ak mas par 10tis navyse, budem len rad ak to overis :-D
Casom
Napsal: 25.05.2007, 07:54
od raddy
ak sa este mozem vratit k iskre, tak je teoreticky este jedna moznost, ktora moze pomoct pri vynechavani zapalovania z uvedenych dovodoch.
Je to cas, na aky sa cievka nabije pred samotnou iskrou. Cim je tento cas dlhsi, tym je vysledna energia vyssia, ale zaroven sa viac zohreje cievka. Tento parameter je riadeny ECU a da sa zmenit. Jeho primerane (male) a kontrolovane zvysenie moze vyriesit problem so zapalovanim.
Lepsie cievky su lepsie tym, ze pri rovnakom case nabitia a vstupnom napati dodaju vyssiu energiu sviecky. Cas nabitia je okrem toho limitovany poctom cievok a otackami motora, teda dobou trvania cyklu pocas ktoreho sa moze iskra spustit.
Napsal: 25.05.2007, 11:47
od Conrad
kenivruh píše:Inak k tej vzdialenosti elektrod moj nazor.
Ked mas 1.1 mm tak mas vacsiu iskru co je lepsie myslim. Problem moze byt, ked je opotrebovana zapalovacia sustava tak sa stane ze ti nebude hadzat pravidelne iskru. Ale zase je to potom napr. dobre na zistenie ze je zapalovanie slabe
Ked mas 0.8 mm tak ti nebude vynechavat iskru, ale moze byt iskra slabsia (staci mensie napatie, aby preskocila iskra)....
Ok když je zapalování slabé co vyměnit .. cívka by se opotřebit něměla ta buď funguje nebo ne ... tedy ten power transitstor ???
Napsal: 25.05.2007, 11:56
od raddy
menia sa praveze cievky, tie sa opotrebuvaju kvoli prehrievaniu. menia sa za cievky s vacsou energetickou kapacitou. a takisto sa meni kabelaz k nim, ale to je uprava ktora sa prejavi asi len ak stara kabelaz nebola v dobrom stave, kedze je to nizkonapatova kabelaz.