Stránka 1 z 1

Oddeleni sani od motoroveho prostoru?

Napsal: 17.07.2007, 14:06
od Mirek
Nejaky mi neni jasny smysl teto upravy? U auta bez IC to chapu, ale u auta kde ten vzduch stejne prochazi opres IC mi to prijde zbytecne. Muzete mi to nekdo priblizit proc to udelat? Proc nestaci u auta s IC jen dopravit vzduch z venku hadici k filtru?

Napsal: 17.07.2007, 14:37
od 935Baby
No podle me to ma neco docineni s tim ze studenejsi vzduch ma vetsi hustotu ale neni mi jasne jak by toto zaznamenalo AFM. A nebo AFM snima i tepolotu vzduchu?

Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.

Co jsem slysel tak se rika za v zime maji turbomotory vetsi vykon - nebo proste ze to vic jede...

Napsal: 17.07.2007, 15:01
od kenivruh
935Baby píše:Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.
BINGO

Napsal: 17.07.2007, 15:06
od rozum
935Baby píše: A nebo AFM snima i tepolotu vzduchu?
dyt afm v podstate pracuje s teplotou vzduchu :-D

Napsal: 17.07.2007, 15:07
od Mirek
kenivruh píše:
935Baby píše:Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.
BINGO
Turbo tlaci urcity tlak..chces rict ze pokud to nemam oddelene mam za IC pokles tlaku? protoze pokud se ochlazenim zvysi hustota musi klesnout tlak ne?

Napsal: 17.07.2007, 15:14
od raddy
AFM snima mnozstvo vzduchu. Z principu hot wire afm je toto meranie teplotne kompenzovane, pretoze studensi vzduch viac ochladi element ako teply a afm zosnima vacsie mnozstvo vzduchu.

teoreticky je oddelenie sania od motora dobre, ale ma to par ale:
treba si uvedomit, aky rozdiel v teplote nasavaneho vzduchu sa da dosiahnut oddelenim sania. A teraz si zoberte, ze vystupna teplota vzduchu z turba je tak 130-150C a porovnajte si teplotu v sani od motora alebo oddelene. Dobre dimenzovany IC poskytne rovnaku vystupnu teplotu, ci ma vstup 130 alebo 150C. Pochybujem ze v sani dosiahnete viac ako 20C rozdiel....
Moj nazor je ze ak mas vhodne dimenzovany IC, tak sanie na strechu davat nemusis....

Napsal: 17.07.2007, 15:22
od blázen
podle mě když to oddělíš od motorového prostoru a přivedeš do turba studenější vzduch = hustší, tak zvýšíš efektivitu turba a ono bude ten požadovaný tlak teoreticky produkovat při nižších otáčkách kompresoru a to už je přínosem

Napsal: 17.07.2007, 15:30
od raddy
blázen píše:podle mě když to oddělíš od motorového prostoru a přivedeš do turba studenější vzduch = hustší, tak zvýšíš efektivitu turba a ono bude ten požadovaný tlak teoreticky produkovat při nižších otáčkách kompresoru a to už je přínosem
to je samozrejme pravda. avsak zmena bude asi velmi velmi mala. co je podstatne je mnozstvo kyslika a nie ani tak hustota vzduchu. ale ano, v principe mas samozrejme pravdu.