Stránka 1 z 2

Diferencionál do S14

Napsal: 15.10.2007, 19:48
od Fire
Můžete mi pls vysvětlit jaký význam , nebo výhodu má jakou má direrák svornost ? Popřípadě jaké jsou výhody když se dá ovlivnit svornost. Díky

Napsal: 15.10.2007, 21:02
od kenivruh
Svornost u spojkoveho LSD urcuje, pri akom krutiacom momente sa LSD zavrie. No a tym ze ho mozes nastavit zabezpacis, ze sa ti napr. uz pri malom pridani plynu uzavrie LSD alebo naopak. Takze si dokazes do urcitej miery nastavit LSD v akom rozsahu ma fungovat ako otvoreny a kedy sa ma zavriet.

Napsal: 16.10.2007, 09:56
od nizzmo
Ozaj a viete niekto, kolko percentnu svornost ma VLSD u s14 a pri akom tocivom momente sa zavrie? Diki....

Napsal: 16.10.2007, 10:48
od kenivruh
nizzmo píše:Ozaj a viete niekto, kolko percentnu svornost ma VLSD u s14 a pri akom tocivom momente sa zavrie? Diki....
V zavislosti od stavu. Niektore sa uz nezavru vobec :-D

Napsal: 16.10.2007, 10:52
od raddy
je to silne zavisle na stave viskozneho oleja v nich a povedal by som ze je tazke povedat presne parametre serioveho, ale urcite na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod., na pouzitie na okruhu su nevhodne pretoze nereaguju vcas.

Napsal: 16.10.2007, 21:55
od Paja UDC
raddy píše:... na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod...
Tak teď tomu taky nerozumim :oops:
Pochopil jsem to tak, že když budu mít jedno kolo na asfaltu a druhý na štěrku, tak se VLSD zavře a budou prohrabovat obě kola stejně, jinak řečeno, obě kola budou mít stejnou úhlovou rychlost? Není to spíš naopak? :roll:

Napsal: 16.10.2007, 21:57
od kenivruh
Paja UDC píše:
raddy píše:... na zavretie potrebuje velmi velky rozdiel krut. momentov na kolesach, cize cosi ako asfalt-strk a pod...
Tak teď tomu taky nerozumim :oops:
Pochopil jsem to tak, že když budu mít jedno kolo na asfaltu a druhý na štěrku, tak se VLSD zavře a budou prohrabovat obě kola stejně, jinak řečeno, obě kola budou mít stejnou úhlovou rychlost? Není to spíš naopak? :roll:
Ako naopak ?

Napsal: 16.10.2007, 22:03
od Paja UDC
Já jsem teda naprostej lajk, ale vždycky jsem si myslel, že ten dif je do překročení určitýho rozdílu kroutících momentů na kolech zavřenej a pak to pustí a nechá hrabat jen to kolo na štěrku... :oops:

Napsal: 16.10.2007, 22:09
od kenivruh
Paja UDC píše:Já jsem teda naprostej lajk, ale vždycky jsem si myslel, že ten dif je do překročení určitýho rozdílu kroutících momentů na kolech zavřenej a pak to pustí a nechá hrabat jen to kolo na štěrku... :oops:
Viskozny LSD sa zaviera az ked je vyrazny rozdiel otacok jedneho voci druhemu kolesu, spojkovy funguje tak ze pri naraste krutiaceho momentu sa stlacaju lamely k sebe a nema to nic spolocne s rozdielom otacok jedneho a druheho kolesa.

Torsen je o niecom inom. Vela ludi dokonca aj novinarov pise, ze tam dochadza ku kontaktu ozubeni vo vnutri sisky s obalom tej sisky, ale podla mna to je blbost uz len preto, ze torsen je bezudrzbovy, co by ale v takom pripade neplatilo. Takze ak niekto vie, ako naozaj funguje torsen, nech to sem hodi. Ja som pochopil ako funguje origo torsen, ale napr. S15 alebo Quaife maju inak riesene tie ozubenia, takze tie som zatial nepochopil.

Napsal: 16.10.2007, 22:19
od Paja UDC
Ahaaaa, takhle jednoduše mi to ještě nikdo nevysvětlil :wink:

Napsal: 16.10.2007, 22:24
od kenivruh
Tento obrazok ukazuje, na com je zalozeny torsen,

Obrázek

Spodna oska so zavitom dokaze otacat ozubene koleso ALE ozubene koleso nedokaze otacat osku.

Napsal: 16.10.2007, 22:32
od Paja UDC
Čoveče, to je hotovej kurz o diferákách :wink:
sice nemám nejmenší tušení, jak je to šnekový soukolí využitý pro funkci difu... :oops:

Napsal: 16.10.2007, 22:36
od kenivruh

Napsal: 16.10.2007, 22:40
od Paja UDC
Ježkovyvoči, tak tohle už nepochopim, já jsem informatik... :shock:

Napsal: 16.10.2007, 22:44
od rozum
Obrázek
:-D

tak jsme se nasmali a prejdeme na clanek zaobirajici se teorii diffu: http://www.diopan.cz/citroenbx/diferencial.htm