Stránka 1 z 2
Ostre vacky
Napsal: 06.11.2007, 16:51
od Mirek
raddy píše:zmena vaciek za "ostrejsie" ci s vacsim zdvihom ZMENI poziadavky motora na palivo, inac by vymena vaciek nemala ziadny vyznam. Dovod vymeny vaciek je zvysenie prietoku vzduchu a preto samozrejme treba zvysit prietok paliva, to je jasne a logicke. Takze plati ze len mala zmena vaciek nevyzaduje zmenu ECU, pri radikalnejsich vackach to nutne samozrejme je (rovnake je to s tlakom turba, ak sa zvisi len trochu, ECU to dokaze vykompenzovat, ak prilis, tak to ECU nevykompenzuje). Otazka je co su pre turbomotor radikalne vacky...
Kazdopadne zmena vaciek je adekvatna zvyseniu tlaku turba, oba maju jeden a jediny dovod-zvysenie prietoku vzduchu. Ak sa ma zachovat korektna zmes, treba adekvatne zvysit prietok paliva a teda potrebujes pumpu lepsiu ako seriovu.
Zalozil sem nove tema protoze tohle potrebuju vysvetlit....vzdycky sem mel za to ze ostre vacky sou jine hlavne v uhlu a ne ve zdvihu...ostrejsim uhlem dochazi k rychlejsimu otevirani a zavirani ventilu, coz je vhodne pro vyssi otacky...pri hodne ostre vacky potrebuji zamenu i ventilovych pruzin, protoze seriove nemaji takove predpeti a nedokazi ventil zavrit tak rychle jak ho pousti vacka....mel sem za to ze zdvih ventilu je z vyroby dany stejne jako zdvih pistu, protoze pokud se zmeni zdvih jednoho z komponent kladnym smerem doslo by ke kontaktu pistu a ventilu ne?
K te ECU..to se pletes...i takova vacka potrebuje upravenou ECU aby pracovala optimalne...resil sem to s geroxem...psal sem do horshamu..z toho mi doslo ze vubec nevi, ale ze si MYSLI ze ostre vacky vubec nepotrebuji upravovat ECU (od takove firmy bych to necekal ze napise "nevim" kdyz se jedna o jejich produkt)
Krasnou ukazkou k tomu je S2 pro SR20DET...Horsham ma 280-300hp...Tomei ECU S2 k 256 vackam ma 330hp! Prijde mi to i logicke....pokud zmenim rychlost otevreni a zavreni ventilu, musi nasledovat nebo predchazet i zmena neceho jineho (vstrik paliva??). Takze ostre vacky budou pracovat i bez zmeny ECU, ale ne optimalne..tzn=> bez upravy ECU je to zbytecna investice..je to jako koupit veky IC a pulku ho ucpat, nebo zakryt.
Tohle jsou informace co jsem se dozvedel, pozjistoval...pokud se pletu budu rad kdyz me opravite..rad bych v tom mel jasno.
Napsal: 06.11.2007, 16:54
od Mirek
Jo a jeste jedna vec...pises ze u vacek s vetsim zdvihem se meni pozadavek na palivo..jakym zpusobem..mel sme za to ze mnozstvi paliva ridi vstrik....ten ovlada ECU a i kdyby byl ventil otevrenej 2x tolik a 2x tak dlouho vstrik da tolik paliva kolik ma na dany podminky dat diky mape v ECU.
Napsal: 06.11.2007, 16:56
od raddy
mas tu jeden velky omyl: ostre vacky su v skutocnosti tupe, maju vacsi uhol otvorenia ventilov, to je to cislo, ktore sa pri nich udava (napr 256 znamena 256stupnov otovrenia ventilu) to je ich vyznam. to ze sa im hovori ostre, je len nespravny vyraz.
dalsia modifikacia vacky je zvacsit zdvih ventilu.
moze sa zmenit len uhol (cize doba otvorenia ventilu), len zdvih alebo oba parametre.
rychlost otvarania ventilu s tym nema nic spolocne, ide len o dobu otvorenia a zdvih, teda ak sa bavime o vplyve vacky na vykon. A jediny ciel je zvysit prietok vzduchu, nic ine...Dalsi faktor, ktory ovplyvnuje vyslednu pracu motora je hlavne doba prekritia otvorenia ventilov, co je dane profilom vacky.
Napsal: 06.11.2007, 16:58
od raddy
Mirek píše:Jo a jeste jedna vec...pises ze u vacek s vetsim zdvihem se meni pozadavek na palivo..jakym zpusobem..mel sme za to ze mnozstvi paliva ridi vstrik....ten ovlada ECU a i kdyby byl ventil otevrenej 2x tolik a 2x tak dlouho vstrik da tolik paliva kolik ma na dany podminky dat diky mape v ECU.
pisal som o POZIADAVKACH na palivo. kedze do valca pride viac vzduchu (kvoli vacke) tak sa musi upravit aj mnozstvo paliva, aby si dostal povodnu zmes. Cize bud sa prisposoby ECU sama alebo ty prisposobis ECU.
Napsal: 06.11.2007, 17:00
od Mirek
raddy píše:mas tu jeden velky omyl: ostre vacky su v skutocnosti tupe, maju vacsi uhol otvorenia ventilov, to je ich vyznam. to ze sa im hovori ostre, je len nespravny vyraz.
dalsia modifikacia vacky je zvacsit zdvih ventilu.
moze sa zmenit len uhol (cize doba otvorenia ventilu), len zdvih alebo oba parametre.
rychlost otvarania ventilu s tym nema nic spolocne, ide len o dobu otvorenia a zdvih, teda ak sa bavime o vplyve vacky na vykon. A jediny ciel je zvysit prietok vzduchu, nic ine...Dalsi faktor, ktory ovplyvnuje vyslednu pracu motora je hlavne doba prekritia otvorenia ventilov, co je dane profilom vacky.
ok dekuji za vysvetleni...
k te druhe casti ohledne paliva...promin raddy sem v tomhle natvrdlej...pokud mam konstantni tlak rekneme 0.7 Baru...pokud otevru ventil natlacim tam vzduch pod tlakem 0.7 baru..bude ho tam urcite mnozstvi...a je jedno jak dlouho bude ventil otevreny? aby se tam dostalo vice vzduchu musel by se zmenit jeho tlak ne?
Napsal: 06.11.2007, 17:04
od raddy
v kazdom pripade, potreby doby otovrenia a zdvihu sa DIAMETRALNE lisia pre atmo a turbo motor. tam kde atmo motor s vackami len zacina, tam turbomotor davno konci, myslim tym dobu otvorenia vaciek. Pre turbomotor su vacsinou maximum cca 260-270st vacky, kdezto atmo motory moze ist hodne cez 300st. Jediny dovod je doba prekrytia otvorenia sacich a vyfukovych ventilov. V turbomotore je to jav vyslovene neziaduci, pretoze dochadza k pretlacaniu nezapalenej zmesi do vyfuku a opacne kvoli pretlaku v sani.
Napsal: 06.11.2007, 17:06
od raddy
Mirek píše:raddy píše:
k te druhe casti ohledne paliva...promin raddy sem v tomhle natvrdlej...pokud mam konstantni tlak rekneme 0.7 Baru...pokud otevru ventil natlacim tam vzduch pod tlakem 0.7 baru..bude ho tam urcite mnozstvi...a je jedno jak dlouho bude ventil otevreny? aby se tam dostalo vice vzduchu musel by se zmenit jeho tlak ne?
vzdy sa bavime o mnozstve vzduchu pre dany cyklus motora, rovnako aj doba otvorenia vstreku sa kalkuluje pre dany cyklus motora. No a ak mas tlak 0.7bar a saci ventil je otovreny dajme tomu 10ms a ak mas tlak 0.7bar a saci ventil je otvoreny 15ms, tak co myslis, bude vo valci rovnake alebo ine mnozstvo vzduchu? odpoved je odpoved na tvoju otazku.
Napsal: 06.11.2007, 18:00
od Vladislav Bureš
Delší doba otevření ventilu způsobuje vyžší tlak ve válci protože množství vzduchu je dáno průtokem tlakem a časem jestliže cokoli z toho zvětšíš tak dostaneš více vzduchu do válce a to je podstata delšího otevření ventilu stejně jako máš plnící tlak v sacím potrubí na volnoběh okolo -0,7baru je to dáno podtlakem který vzniká sáním válců je to dané ztrátou respektive změnou průřezu v cestě vzduchu.
Napsal: 06.11.2007, 20:59
od Kentoya
kluci trošku upravím vaše myšlení směs se tlačí do válce pouze při pohybu pístu dolů a otevřených ventilech, pohyb pístu směrem dolů, rovná se 180ti stupnům, a proto kterékoliv vačky at 240 nebo 256 nebo 264 jsou po celou tuto dobu otevřeny celkem stejně mimo dobu náběhu a doběhu, tak množství paliva a vzduchu je téměř stejné, u techto ostřejších vaček je důležitým prvkem pouze překrytí pro výplach, ale pro naplnění motoru je naopak důležitý druhý údaj vačky a tím je zdvih a to tak že čím více otevřu ventil, tím lépe tam proudí vzduch a tím jsem schopen ho tam více dopravit či odeslat ven a právě pro zdvih jsou lepší vačky z motoru CA 18 (16) DE jelikož zdvih je namísto 7,8 nyní 8,5 a ty stupně nejsou tak důležité
Napsal: 06.11.2007, 21:24
od raddy
ale napriek tomu sa pouzivaju relativne siroke vacky, az okolo 270st a su pri kazdej vysokovykonovej aplikacii na ca18det motoroch. nejako mi nie je jasne to otvorenie vacky, preco sa pouzivaju siroke vacky a preco maju taky velky vplyv na priebeh vykonu a jeho velkost, je to naozaj len zmenou prekrytia? ved taketo vacky maju odlisne casovanie prave kvoli zamedzeniu prekrytia....k tomuto by som potreboval vysvetlenie...
ale na druhej strane zvysenie vyplachu kvoli sirokemu profilu zvysi celkovy prietok vzduchu motorom, cize jeho volumetricku efektivitu (lepsi vyplach=lepsie plnenie=vyssie prietok vzduchu motorom za dany cyklus) a to je to co sa pocita pre tvorbu energie-krutiaceho momentu.
Napsal: 06.11.2007, 21:32
od Kentoya
samozřejmě i doba překrytí má dost velký vliv na výkon, protože čím je překrytí menší tudíž seriové vačky tak v nízkých otáčkách je lepší průchodnost pro výplach a motor se v nízkých otáčkách chová lépe jak u ostrých vaček kde je překrytí sice větší, ale vzduchu se nechce přes tevřené ventily odcházet, protože nemusí (nevím jak to lépe napsat) asi nemá takový podtlak, kdežto ve vysokých točkách je času málo na výplach a pomůže tomu správně prodloužená doba překrytí a čím lépe vypláchnu tím lepší mám směs pro výbuch
pokud to není srozumitelné zkusím to ještě jinak jen napsat co není srozumitelné
Napsal: 06.11.2007, 21:37
od mick
je to srozumitelne, ja si to predstavuju podle vacky co jsem videl. jen ten zdvih mi neni jasny. to je rozmer vacky.... toho zubu? chapu to dobre? dekuji
Napsal: 06.11.2007, 21:58
od Kentoya
zdvih vačky určuje výšku otevření ventilu do spalovacího prostoru
Napsal: 06.11.2007, 22:34
od Peca
Já zas nechápu to překrytí? Můžete někdo vysvětlit? Díky...
Napsal: 06.11.2007, 22:44
od Kentoya
překrytí je doba kdy střídají ventily na jednom válci, to znamená že se jedny zavírají (výfuk) a druhé otvírají (sání)