Stránka 1 z 2
Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 16:19
od Vladislav Bureš
Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 17:39
od Design
Tak mi ho dej a obednej si novy jato s težkym srdcem zkousnu.
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 17:47
od Rave
Vladislav Bureš píše:Dnes mi přišlo nové turbo Garrett GT2871R AR64 Trim 48
ale nějak se mi nezdá osová vůle turbín (v ose rotace), naměřil jsem 0,11mm na digitálním hloukoměru. Měřil jsem to několikrát takže chybu bych prakticky vyloučil.
Me taky kdyz doslo nove turbo melo malilinkate vule.Ale ver tomu ze je vse v poradku.Ja tak byl taky uklidnovan a opravdu problem nemam.
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 18:55
od Vladislav Bureš
Dobrá díky, čekal jsem vůli ale tak znatelná mě zaskočila. Díky
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 22:27
od Kentoya
musí mít vůli, neboli mezeru pro olej
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 22:56
od buky300zx
Kazde turbo musi mat volu koli oleju,neboj,urcite to bude v pohode.Mne ked doslo GT35R tak sa mi to zdalo tiez moc.
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 17.12.2008, 23:16
od Vita.z31
Uz se to tu resilo, u GT to zpusobuje to dvojity ulozeni v "kulickach".
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 10:36
od martin.matess
hlavně když se celé turbo rožhaví a prohřeje tak se ta vůle minimalizuje a není skoro žádná protože se to včšechno roztáhne, a pak by nebylo uplně ok kdyby se to nemělo kam roztahovat
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 15:00
od Kentoya
bohužel se pleteš, tam jsou keramická ložiska, která nerozehřeješ tak aby o tolik změnila rozměr, je to prostě kvůli oleji
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 20:21
od OndraS13
Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 21:03
od martin.matess
OndraS13 píše:Právě si taky myslim že by to nešlo do sebe , když na jedný straně je názor ten že to je kvuli oleji a pak na druhý straně je že je to vůle pro roztažnost ! Takže to bude hlavně kvuli oleji !
obojí dohromady ondro
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 21:04
od OndraS13
To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 23:30
od martin.matess
OndraS13 píše:To právě dle mě ne , jak píše kentoya že tam jsou ty keramický ložiska ! Zas aby tam nevzniklo to že se tam nedostane olej žádnej
já to ale myslěl převážně u turb s kuličkovejma
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 08.02.2009, 23:37
od Kentoya
turba na kluzných ložiskách mají kluzná pouzdra pravděpodobně z fosforbronzi
turba na kuličkových ložiskách jsou vždy na keramických, ocelová kuličková ložiska v turbu při těchle točkách vydrží cca 2000km a pokud se přehřejou turbo se zadře, proto se nepoužívají
takže ještě jednou a naposledy
vůle u ložisek s kluzným uložením je převážně kvůli tepelné roztažnosti
vůle u turb s kuličkovými ložisky (jelikož jsou ložiska keramická) není kvůli tepelné roztažnosti
- pokud někdo nevěří, stačí autogenem 3 hodiny zahřívat WC mísu a poté změřit nárůst délky
howgh
Re: Vůle u nového turba
Napsal: 09.02.2009, 09:33
od Conrad
Jdou ty turba s keramickými ložisky repasovat ? /i v ČR/