Stránka 1 z 1
H?átí vody v motoru...
Napsal: 25.04.2005, 07:48
od swed
Mám takový problémek,který pozoruji asi 14 dní...a d?lá to jen n?kdy podle nálady snad....
dojedu autem (nehoním to) a vypnu motor po chvilce a v p?epadové nádobce to za?ne bublat a zvedá se hladina až nahoru...jakoby se to va?ilo když vypnu motor...tak to nechám chvíli stát ješt? a pak už pohoda...ale když na to nedupu pro? se to h?eje?
p?itom když ho hned zapnu vše zase ustane....tzn vodní pumpa asi v pohod?..nebo tertomostat?..a navíc teplom?r ukazuje po?ád v polovin? pohoda teplotu...takže to nechápu.
Navíc že by byly bubliny v topení to ne..topení fouká teplej vzduch jak má když ho zapnu...
Re: H?átí vody v motoru...
Napsal: 25.04.2005, 08:11
od raddy
swed píše:Mám takový problémek,který pozoruji asi 14 dní...a d?lá to jen n?kdy podle nálady snad....
dojedu autem (nehoním to) a vypnu motor po chvilce a v p?epadové nádobce to za?ne bublat a zvedá se hladina až nahoru...jakoby se to va?ilo když vypnu motor...tak to nechám chvíli stát ješt? a pak už pohoda...ale když na to nedupu pro? se to h?eje?
p?itom když ho hned zapnu vše zase ustane....tzn vodní pumpa asi v pohod?..nebo tertomostat?..a navíc teplom?r ukazuje po?ád v polovin? pohoda teplotu...takže to nechápu.
Navíc že by byly bubliny v topení to ne..topení fouká teplej vzduch jak má když ho zapnu...
robi to bezne aj na mojom aute, je to vzduch v chladiacom systeme, nie vriaca voda. skus poriadne odvzdusnit chladenie, malo by to pomoct.
ak nepomoze, tak je tu moznost problemov s tesnenim pod hlavou, ale to az nakoniec.
Napsal: 25.04.2005, 08:18
od swed
ja vim me se zveda voda normalne o neco jak se zahreje ..to asi všem...je pravda že to jsou bubliny jakoby a žádná pára nejde...z p?epadovky...prost? se to hodn? naplní a vyjde trochu aj n?kdy voda ven...ale ned?lalo to ..stejn? juknu na termostat..kdeak je asi umíst?ný
Napsal: 25.04.2005, 08:20
od raddy
swed píše:ja vim me se zveda voda normalne o neco jak se zahreje ..to asi všem...je pravda že to jsou bubliny jakoby a žádná pára nejde...z p?epadovky...prost? se to hodn? naplní a vyjde trochu aj n?kdy voda ven...ale ned?lalo to ..stejn? juknu na termostat..kdeak je asi umíst?ný
termostat je napravo od klapky, na privode vody hore do motora, na takom kovovom kolene.
Napsal: 25.04.2005, 08:37
od swed
a to odvzduš??ní se provádí jak? myslel jsme že se to odvzdušní p?es p?epadovou nádobku samo ....p?esn? kam ted jdou ty bubliny a zvedá se tma hladina vody...
Napsal: 25.04.2005, 08:45
od raddy
otvor stopel na chladici, nastartuj a poriadne kyvaj predkom auta hore-dole, aby pripadny vzduch vysiel cez chladic....
Napsal: 25.04.2005, 08:45
od Martin_534
taky by m? zajímalo, jak se správn? odvzduš?uje - manuál se o tom nezmi?uje a nikde žádnej šroub neni, tak sem si taky myslel, že se to d?je p?ez expanzku samo
Napsal: 25.04.2005, 08:48
od swed
a jasny zkusim.mozna ho dam trochu sikmo predkem nahoru - s tim sport podvozkem mi to uz moc nejde
navic prokouknu termostat.
ta hlava by se projevovala jak jeste myslis? to by se dostaval teply vzduch ze spalovaciho prostoru do kanalu vody? chapu to dobre? Tlaky jsou ale ok.Ale muzu je premerit kvuli presnosti...
Napsal: 25.04.2005, 08:53
od raddy
hlava-presne ako si napisal, v rozsahu podla poskodenia tesnenia, ak je poskodene viac, tak nechladi chladic, pretoze je zavzdusneny (polovica chladica je studena) az po nafuknutie chladica. samozrejme, je dobre dat predok auta co najvyssie, to co som napisal je asi jediny sposob ako odvzdusnit S13, ktore an rozdiel od S14 nema odvzdusnovaci srob na ajvyssom mieste. napada ma este jedna moznost a to vytiahnut snimac teploty vody (je hned vedla termostatu), ten je na vyssom bode ako chladic a proceduru zopakovat.
Napsal: 25.04.2005, 09:10
od swed
ok.myslim že se dnes nebudu nudit odpoledne
snad to pom?že. Pak bych se bál, že to bude v hlav?.
Jeste neco k tomu odvzdusnovani
Napsal: 25.04.2005, 18:15
od 935Baby
Mrknete na tuhle fotku, sani motoru je vyhrivane vodou tak by to melo byt nejvyssi misto v chladicim okruhu ne?
V tom cervene oznacenem ovalu je v nalitku zatazeny sroubek a to misto kam usti je nejaky kanalek chladiciho okruhu. Teoreticky kdyz by se tento sroubek vysrouboval tak by se tim dal odvzdusnovat chladici system. (jeste zalezi jak je utesneny, asi bude mit kuzelovy zavit tak by to nemelo po utazeni tect) Jinak nechapu na co by tam ten sroubek davali. Ja ho zkousel povolit ale byl hodne zatazeny a na velmi spatne pristupnem miste. Chtelo by to sroub s sestihranou hlavou aby se to povolilo.
Napsal: 25.04.2005, 19:06
od swed
Tak zde uvádím výsledky dnešního laboratorního m??ení -ješt? že máme doma teplom?r na uzení masa atd
vyloup sem termostat...a je to typ standard - 82°C otev?ení a zav?ení o 5°C níže tj 77°C(viz manual)
Prob?hly 3 m??ení :
1/otev?ení 92-94°C - zav?ení 81-82°C
2/otev?ení 90-91°C - zav?ení 82°C
3/otev?ení 91-92°C - zav?ení 82°C
No myslím že není co dodat. CHudák motor a aj olej. Ješt? že to moc nehoním.DOufám,že nebudou n?jaké vedlejší škody. Termostat je již objednán cena cca 300K? + t?sn?ní 25K?.
Napsal: 02.05.2005, 12:10
od swed
Tak vše je již OK. Nový termostat to vše vy?ešil
Kdyby vše bylo tak jednoduche