Stránka 1 z 2

Olej do SX

Napsal: 01.01.2006, 20:31
od 240SX
Kdo je pro který olej do motoru.

Napsal: 01.01.2006, 21:44
od Martin_534
10w60
ale do tvýho motoru je asi vhodnější 10w40

Napsal: 02.01.2006, 03:05
od street.racer
Na zimu do KA24 bych dal klidne 0W40 :)

Napsal: 02.01.2006, 08:32
od 240SX
Martin_534 píše:10w60
ale do tvýho motoru je asi vhodnější 10w40
Proč ? :shock:

Napsal: 02.01.2006, 09:12
od Martin_534
protože ka24 neni tak tepelně zatěžovaná

Napsal: 02.01.2006, 10:15
od raddy
to by som rad vedel, ako sa vlastne odlsuje teplotna zataz (povolena) oleja 40 a napr 60? Da sa to nejako zistit? Ci sa vobec oplati investovat do oleja 60?

Napsal: 02.01.2006, 11:34
od street.racer
raddy píše:to by som rad vedel, ako sa vlastne odlsuje teplotna zataz (povolena) oleja 40 a napr 60? Da sa to nejako zistit? Ci sa vobec oplati investovat do oleja 60?
Tady ani nejde o povolenou zatez, jako ze o to, ze kdyz prehrejes motorovy olej nad 130st. tak razantne klesa viskozita. Jde o to ze kdyz Ti klesne z 10W60 na 10W40 tak se nic nestane, ale kdyz by klesla z 10W40 na 10W15 tak je to uz spatne. :? Proto je take vhodne mit oil temp meter, aby clovek vedel jaky olej vybrat.

Napsal: 02.01.2006, 13:20
od 240SX
Nenastane se třeba u oleje 10W60,že než se zahřeje,že půjde hůř přes olejový fitr(sériovka)?

Napsal: 02.01.2006, 13:23
od Martin_534
pokud si dobře pamatuju ze článků o olejích co sem dával raddy, tak viskozita za studena je to první číslo a to je 10 = stejná jako u 10w40
= za studena hůř maže než třeba 0w40

Napsal: 02.01.2006, 13:23
od raddy
240SX píše:Nenastane se třeba u oleje 10W60,že než se zahřeje,že půjde hůř přes olejový fitr(sériovka)?
pre studeny olej plati prvy parameter a ten je rovnaky pri 10W40 aj 10W60, takze ziadne obavy...

Napsal: 03.01.2006, 21:11
od street.racer
raddy píše:
240SX píše:Nenastane se třeba u oleje 10W60,že než se zahřeje,že půjde hůř přes olejový fitr(sériovka)?
pre studeny olej plati prvy parameter a ten je rovnaky pri 10W40 aj 10W60, takze ziadne obavy...
Jestli nemyslel to 10W40 a 10W60 ... jestli nema moc vysokou viskozitu a jestli nebrani pruchodnisti pres olejovy filtr....

Napsal: 08.01.2006, 18:35
od 240SX
street.racer píše:
raddy píše:
240SX píše:Nenastane se třeba u oleje 10W60,že než se zahřeje,že půjde hůř přes olejový fitr(sériovka)?
pre studeny olej plati prvy parameter a ten je rovnaky pri 10W40 aj 10W60, takze ziadne obavy...
Jestli nemyslel to 10W40 a 10W60 ... jestli nema moc vysokou viskozitu a jestli nebrani pruchodnisti pres olejovy filtr....
Přesně tak jsem to myslel. :wink:

Napsal: 09.01.2006, 03:02
od street.racer
240SX píše:
street.racer píše:
raddy píše: pre studeny olej plati prvy parameter a ten je rovnaky pri 10W40 aj 10W60, takze ziadne obavy...
Jestli nemyslel to 10W40 a 10W60 ... jestli nema moc vysokou viskozitu a jestli nebrani pruchodnisti pres olejovy filtr....
Přesně tak jsem to myslel. :wink:
Jsem si rikal. :)
Toho bych se ani nebal, normalne mas takovy by-pass.
Kazdopadne tvrdsi olej znamena vetsi odpor, a to nezanedbatelny. Nedavno jsem cetl v Optionu test, kde se srovnal vykon s _W60 a _W40... _W40 mel cca o 8% vetsi vykon. Na Suprach pouzivame Motul 300V 10W40 a zadny problem. Jen to chce hlidat teplotu oleje a pravidelne ho menit. (Verim ze s jinym olejem by si to nenechaly libit holky jedny... :lol: )

Napsal: 09.01.2006, 16:04
od Kentoya
proto jsem hlasoval pro strop 10 w 50
ale osobně bych se nebál tam na zimu dávat 5 w 40, přestože to většina nedoporučuje, je to můj osobní názor, nemusíte ho rozvádět, ale já to tak asi budu měnit

Napsal: 09.01.2006, 16:11
od blázen
já su spokojené s 10w40,myslim že 10w60 a spol je spíš na tvrdší podmínky okruh atd. ale mužu se plest