Test benzínu Shell V-Power Racing 100 oktanů vs Natural 95
Napsal: 08.07.2006, 19:06
Dlouhou dobu jsem to chtel vyzkoušet ale tak nejak jsem se k tomu dostal az dnes.
Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.
Popis auta:
Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km )
Vlastní test:
akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.
Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy
Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20
Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo
Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.
Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.
Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.
:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.
Zajímalo mě jak znatelny bude rozdil techto dvou benzínů.
Popis auta:
Nissan 200SX S13, CA18DET
úpravy:
- konus filtr sání KN
- decat
- BOV
- seriový tlak turba
- kompresní tlaky motoru 9,5bar (tedy tolik tam aspon bylo pred cca 1000km )
Vlastní test:
akcelerace z rychlosti 50km/h na 2 rychlostní stupen s přeřazením na 3. v 6000rpm a akcelerace až do rychlosti 130km/h. Trat byla mírně skopečka, ale tak mírně že se to dá považovat za test na rovině. Vždy jsem pro objektivnost udělal tři měření a pak zprůměroval.
Benzín Natural 95 oktanů
suchý povrch silnice
časy: 8,45 / 8,65 / 8,44 (u toho času 8,65 jsem nezařadil zrovna ideálně takže ho do průměru neppočítám)
průměrný čas: 8,445sekundy
Benzin Shell V-Power Racing (pro zajímavost - cena cca 35,3 za litr)
Když jsem dotankovával tak jsem měl b nádrži cca 15 litrů Naturalu 95, dotankoval jsem 45litrů Shell V-Power Racing
trochu namoklá silnice (nepocitoval jsem problémy s trakcí takže ty časy by měli být objektivní)
časy: 8,23 / 8,18 / 8,20
průměrný čas: 8,20
Docela slušné navýšení, pouhé 2,5 desetiny sekundy, ale při sprintu propastný rozdíl No a na okruhu by to byly celé sekundy na kolo a mozná minuta na závod (podle počtu kol) Tím se nesnažím naznačovat že s mým autem závodím na okruhu - v tomhle stavu by to po závodě nerozchodilo
Takže na sprint pokud možno pouze s benzínem Shell V-Power Racing 100 oktanů.
Ješte to jednou otestuju až opět doplním nádrž aby se eliminovalo to naředění s tim Naturalem 95 a taky abych to otestoval na suché silnici.
Kdyby byla benzínka Shell u mě v okoli tak bych to tam mozná lil pořád. Takle jsem musel z Rakovníka až do Kladna.
:-k Asi zavolám do Shellu a budu chtít nějaký poplatek za to že jim dělám reklamu.