Stránka 1 z 2
O brzdach.
Napsal: 15.02.2007, 15:56
od kenivruh
Technicka otazka na diskusiu.
Comu pomozu vacsie brzdy, kvalitnejsie dosticky a tak podobne, ked uz aj seriove brzdy dokazu zablokovat koleso ? Z toho vyplyva, ze brzdna draha mozme zlepsit hlavne lepsimi pneu.
Dovod vadnutie brzd vylucme, ten je samozrejmy. Aky ma vyznam, ze silnejsie stlacis kotuc ? Alebo ze trecia sila bude vacsia ? Vzdy to predsa skonci zablokovanym kolesom (s ABS prerusovanym).
Napsal: 15.02.2007, 16:07
od slik85
ale ide aj o velkost tej plochy ona sice zablokuje kolo ako seriovka ale je vetsia a menej sa pri to istom ukone zohreje a zvetsa byvaju aj viac vetrane a platniky su knim z inych zmesi a vydrzia vetsie teplo a nezvednu tak skoro ako seriove takze mozes brzdit do bezvedomia vsetko je o teplote a pouz materialov
Napsal: 15.02.2007, 16:09
od kenivruh
slik85 píše:ale ide aj o velkost tej plochy ona sice zablokuje kolo ako seriovka ale je vetsia a menej sa pri to istom ukone zohreje a zvetsa byvaju aj viac vetrane a platniky su knim z inych zmesi a vydrzia vetsie teplo a nezvednu tak skoro ako seriove takze mozes brzdit do bezvedomia vsetko je o teplote a pouz materialov
Jojo to je to vadnutie (zohrievanie), to som spominal, ale ci je aj iny dovod ?
Napsal: 15.02.2007, 16:14
od slik85
material
a tazka noha ana plyne
Napsal: 15.02.2007, 16:41
od raddy
odpoved si si dal viac menej v prvej otazke.
ucelom brzd nie je blokovat koleso, pretoze potom uz nebrzdis, ale sa smykas. rozdiel medzi horsimi a lepsimi brzdami je prave v tom, aku brzdnu (treciu) silu dokaze brzda vyvinut bez toho aby zablokovala koleso.
brzdy nemusia byt vyslovene vacsie, aby lepsie brzdili, avsak vacsie brzdy budu lepsie brzdit uz len z dovodu vacsej trecej plochy a vacsej paky na vacsom kotuci.
dalej na kvalitu brzdenia vplyva material kotuca a platnicky z hladiska koeficientu trenia a z hladiska odvodu tepla (a plynov a vody) a tepelnej odolnosti vseobecne. Vacsi kotuc absorbuje viac tepla kym sa prehreje a zaroven viac tepla uvolni do okolia.
vseobecne sa vacsie brzdy pouzivaju kvoli vacsej trecej ploche, vacsej paky akou posoby brzdic na kotuc a lepsej tepelnej odolnosti. Vysledkom je skratena brzdna draha alebo inak povedany vacsie pretazenie pri brzdeni.
brzdy by sa mali vzdy navrhovat s ohladom na hmotnost a vyuzitie vozidla. nie vzdy znamena velke dobre, prilis (zbytocne) velke vyznemne zvysuju neodpruzenu hmotnost a zhorsuju jazdne vlastnosti.
Napsal: 15.02.2007, 21:39
od Kentoya
jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,
jinak mám na dílně brzdy z nissan vanete, jsou to dvoupístky na jedné straně, platničky, jsou takřka o polovinu větší jak naše serie, pasuje to rozměrově na naše úchyty a kotouče ty menší, jen to má větší upevnovací šrouby, ten borec co mi je dovezl by za ně chtěl litr a něco a asi je vyzkouším na bobově dvoukilu, řekl bych jen dle laického oka, že budou brzdit lépe jak ze S14, kdyby je chtěl někdo vyzkoušet dřív tak je za 1200 nechám a počkám si na výsledek
Napsal: 15.02.2007, 21:48
od slik85
tak to potesi
ja som teraz riesil unas jednemu majorovi ma ladu 1300 a tiez ma nove komplet brzdy kotuce platnicky strmene hl.valec.....a ostavalo mu vysat lave predne kolo vsetko bolo v pohode az na hadisku ktroa sa znutra rozpadla a vytvoril sa stej gumy ventil do brzd tlak ano a ven ne zablokoval to kusok tej gumy vymenil som hadicku a slape ale u kenyho to bude asi jen stuhly
Napsal: 15.02.2007, 21:49
od Kentoya
on je nemá uplně špatný, ale chtělo by to co nejrychleji uvažovat o repasi, než se něco stane
Napsal: 15.02.2007, 22:00
od slik85
jasne natlacis love do auta a na brzdi zapomenes
brzdy -motor-podvozek=
Napsal: 16.02.2007, 09:04
od kenivruh
Kentoya píše:jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,
To trasenie som si vsimol. Serie ma to, ze tie silenbloky su tam nove (asi rocne) takze chyba bude niekde inde. Skusim dat prevazit kolesa. Je mozne, aby to bolo aj tlmicmi ?
Inak na brzdach sa uz pracuje
ZATIAL ine kotuce a seriove brzdice, ako som uz pisal predtym. Robi niekto repas seriovych brzdicov ? Alebo to zvladnem sam ?
Napsal: 16.02.2007, 09:09
od buky300zx
kenivruh píše:Kentoya píše:jinak když jsme u brzd, keni trochu ti to třepe, a pozdě se po zabrždění odlepí platničky od kotoučů (asi 1sec), chtělo by to repas,
To trasenie som si vsimol. Serie ma to, ze tie silenbloky su tam nove (asi rocne) takze chyba bude niekde inde. Skusim dat prevazit kolesa. Je mozne, aby to bolo aj tlmicmi ?
Inak na brzdach sa uz pracuje
ZATIAL ine kotuce a seriove brzdice, ako som uz pisal predtym. Robi niekto repas seriovych brzdicov ? Alebo to zvladnem sam ?
Mas krive kotuce.Preto ti to trasie.
Napsal: 16.02.2007, 09:15
od tamo
Kentoya píše:
jinak mám na dílně brzdy z nissan vanete, jsou to dvoupístky na jedné straně, platničky, jsou takřka o polovinu větší jak naše serie, pasuje to rozměrově na naše úchyty a kotouče ty menší, jen to má větší upevnovací šrouby, ten borec co mi je dovezl by za ně chtěl litr a něco a asi je vyzkouším na bobově dvoukilu, řekl bych jen dle laického oka, že budou brzdit lépe jak ze S14, kdyby je chtěl někdo vyzkoušet dřív tak je za 1200 nechám a počkám si na výsledek
Toto som tiez nedavno zistoval... Mali by pasovat aj z MAXIMY vsetky verzie od 88 su identicke s nasimi facelift 280x22 a vyssie rocniky je uz kotuc 280x26 a 280x28 asi. Neni to ale odskusane je to len moja teoria...
Napsal: 16.02.2007, 09:36
od Elviiis
Nemusí bý tkřivé ale pokud jsou to druháky můžou být ze špatného (měkého) matrošu a když brzdíš tak začnou kroutit a proto to třepe.
Napsal: 16.02.2007, 22:21
od Kentoya
třepou i studené, kotouče budou křivé, soustruh mám v merku možná bude, asi vyhlásím sbírku na kentoyovu dílnu, chybí mi COčko (už brzo bude), chybí mi zvedák, pískovací kabina, umývací stůl, držák motoru, stahovák na pružiny a soustruh, kdyby někdo chtěl přispět budu jen rád
Napsal: 16.02.2007, 22:32
od Martin_534
rád přispěju, když se přestěhuješ blíž :-D