Stránka 1 z 1
lambda náhrada
Napsal: 18.02.2007, 21:24
od Kentoya
kluci dokoumejte to někdo do konce na naše auta, mělo by to brutální výhodu při lazení, byl by otvor pro wideband lambdu, a navíc ecu by si stále myslela že má oki směs
http://www.mkiv.com/techarticles/oxygen ... simulator/
Re: lambda náhrada
Napsal: 18.02.2007, 21:26
od blázen
už sem na to taky koukal, nic co Caizi nezvládne
Napsal: 18.02.2007, 21:31
od Kentoya
což o to když se naseru, tak si plošnák taky naletuju, ale chci mít jistotu v zapojení na ecu, samozřejmě pokud to někdo udělá profi (ten plošnák) budu jen radši, instalačky formicy jsem někde potratil a kreslit ručně na papír se mi nechce, jen jak je na tom caizy s těma ostatníma kravinkama
Napsal: 18.02.2007, 23:14
od adner
to se používá jen pro auta,která se bez lambdy neobejdou(bmw a podobný shit)nisanovi stačí odpojit a můžeš ladit
Napsal: 18.02.2007, 23:18
od Kentoya
to jo jenže když nemám lazení, tak bude vyšší spotřeba
Napsal: 18.02.2007, 23:20
od adner
při tvém způsobu jízdy nepoznáš
Napsal: 19.02.2007, 08:34
od raddy
fesaci, ale toto je uplne zbytocna vec na 200sx....seriovu lambdu staci len odpojit. Pretoze ked ju ECU vyuziva, tak upravuje zmes podla nej a nie podla mapy, to je closed loop rezim, kde ide motor na stochiometricku zmes. Ak ju oklames (das tam falosny rezistor) tak ECU nebude korektne riadit zmes, bude sice v closed loop rezime, avsak bez akejkolvek realnej spatnej vazby s motorom a zmenou podmienok v nom. A prave z tohoto dovodu budes mat pri ladeni problem. Jedine riesenie je sirokopasmova lambda s vystupom simulujucim uzkopasmovy seriovy senzor pre ECU, takto usetris dieru na potrubi.
Pri ladeni (ak mas lambda ECU) uzkopasmovu sondu (alebo jej signal) proste potrebujes.
Avsak sledovanie signalu uzkopasmovej sondy sa da v ECU vypnut (takisto aj zapnut na inom mieste v mape) a v tom pripade bude zmes riadena len podla hodnoty v mape, co je vsak menej vyhodne ak sa auto pouziva aj v beznej premavke, nie je to vsak nevyhnute, len sa zvysia naroky na kvalitu namapovania.
Nahrada co je tu uvedena sa pouziva skor na autach, ktore maju 2 lambdy (pred a za katom) a pri odstraneni katalizatora sa musi prave ta druha lambda oklamat, inak by ECU hlasila chybu.
Napsal: 19.02.2007, 21:41
od Kentoya
dík za info raddy, a nyní zcela jednoduš, co se stane přesně pokud odpojím lambda sodnu z konektoru, a přitom bude v ecu zapojená a ecu bude chtít znát její hodnoty, jde mi o to laicky napsat, at to pochopí i ostatní, o kolik se zvedne spotřeba a proč
Napsal: 19.02.2007, 22:02
od Martin_534
jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs
spotřeba závisí od namapování
Napsal: 19.02.2007, 22:06
od Kentoya
Martin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs
spotřeba závisí od namapování
to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolována
Napsal: 19.02.2007, 22:28
od kenivruh
Kentoya píše:Martin_534 píše:jednotka bude brát hodnoty z mapy a nebude tam zpětná vazby na chudou/bohatou směs
spotřeba závisí od namapování
to si taky myslím že to tak nějak je, jenže tady jeden kolega mi tvrdí, že jednotka (většina jednotek) automaticky přidá cca 10% paliva pro jistotu aby ta směs nebyla chudá, když je nekontrolována
Nac by pridavala, ked ma mapy. A mapy ma na to, aby sa podla nich riadila. Problem moze byt v tom, ze ked auto neni v uplnom poriadku (napr. zle vstreky), tak lambda to vykoriguje na tu "dobru" hodnotu. Bez nej ale bude ECU davat signaly ako ked je auto uplne nove, co uz ale v skutocnosti neni pravda.
Napsal: 20.02.2007, 08:04
od raddy
pri odpojenej lambde ECU nevstupi do closed loop rezimu, ale bude (tak ako dovtedy) v open loop rezime. Pri open loop rezime, nech uz je z akychkolvek dovodov, jednotka pouziva data z mapy. Toto a vsetko dalsie plati pre ca18det ECU.
Jedina uloha lambdy v systeme je katalyzator. Katalyzator pracuje efekltivne len pri stochiometrickom pomere palivo vzduch. Ulohou seriovej uzkopasmovej lambdy je signalizovat tento stav ECU, ktora nasledne vstupi do closed loop rezimu a zacne riadit davkovanie paliva tak aby vystupna hodnota lambdy oscilovala, cize pri stochiometrickom pomere palivo vzduch a tento sa snazi do prekrocenia danych limitov udrzat. Je to len kvoli katalizatoru a ekologii.
Seriova lambda nedokaze signalizovat nejaky vyrazny rozdiel oproti idealnej zmesi (pretoze je uzkopasmova), preto ECU uz pri malej odchylke vstupuje do open loop rezimu a riadi sa mapami. Takze korekcie poruchy vstrekov a pod nefunguju.
Spotreba pri odpojenej lambde buda dana mapami a bude urcite vyssia (pri jazde kde by inak ecu isla v closed loop), kedze stratis spatnu vazbu na konkretne jazdne podmienky.
Napsal: 20.02.2007, 19:37
od Kentoya
díky raddy, to jsem potřeboval přečíst